بررسی تأثیر سبک رهبری و یادگیری سازمانی بر رقابتپذیری با میانجیگریهای نوآوری کارکنان و فرایند نوآوری در بین کارکنان مخابرات منطقه یزد
- 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
- 2 دانشیار، دانشکده مدیریت ـ اقتصاد و حسابداری، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
- 3 دانشیار، دانشکده هنر و معماری، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
چکیده
در این تحقیق به ارزیابی مدل تأثیر سبک رهبری و یادگیری سازمانی بر رقابتپذیری با میانجیگریهای نوآوری کارکنان و فرایند نوآری در بین کارکنان مخابرات منطقه یزد پرداخته شده است، روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را 360 نفر از کارکنان مخابرات منطقه یزد در بر میگیرد. قلمرو زمانی تحقیق در سالهای 97-1396 میباشد. حجم نمونه با بهرهمندی از روش نمونهگیری تصادفی ساده و فرمول کوکران، 140 نفر به دست آمد. دادهها به کمک پرسشنامه گردآوری شدند که روایی و پایایی آن به تأیید رسید. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از مدلسازی معادلات ساختاری و تکنیک حداقل مربعات جزئی در نرمافزار آماری Smart – PLS 3.2.7 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که مؤلفههای: سبک رهبری بر یادگیری سازمانی، یادگیری سازمانی بر نوآوری کارکنان و فرایند نوآوری و همچنین نوآوری کارکنان بر فرآیند نوآوری اثر مثبت و معناداری (مستقیم) داشته و فرایند نوآوری با در نظر گرفتن اثر متغیر مداخلهگر استراتژی نوآوری بر رقابتپذیری اثر مثبت و معناداری دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 652
- دفعات دانلود مقاله کامل : 314