بررسی تأثیر سبک‌‏‎ ‎رهبری و یادگیری سازمانی بر رقابت‌پذیری با ‏میانجی‌گری‌های نوآوری کارکنان و فرایند نوآوری در بین کارکنان ‏مخابرات منطقه یزد

  • محسن فلاح رحمت‌آبادی 1
  • شهناز نایب‌زاده 2
  • ابوالفضل داودی رکن‌آبادی 3
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد‎ ‎مدیریت اجرایی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
  • 2 دانشیار، دانشکده مدیریت ـ اقتصاد و حسابداری، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
  • 3 دانشیار، دانشکده هنر و معماری، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 7 (1397) , صفحه 37-52
چاپ شده: 2019-08-11

چکیده

در این تحقیق به ارزیابی مدل تأثیر سبک رهبری و یادگیری سازمانی بر رقابت‌پذیری با میانجی‌گری‌های نوآوری کارکنان و فرایند نوآری در بین کارکنان مخابرات منطقه یزد پرداخته شده است، روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را 360 نفر از کارکنان مخابرات منطقه یزد در بر می‌گیرد. قلمرو زمانی تحقیق در سال‌های 97-1396 می‌باشد. حجم نمونه با بهره‌مندی از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و فرمول کوکران، 140 نفر به دست آمد. داده‌ها به کمک پرسشنامه گردآوری شدند که روایی و پایایی آن به تأیید رسید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از مدل‌سازی معادلات ساختاری و تکنیک حداقل مربعات جزئی در نرم‌افزار آماری Smart – PLS 3.2.7 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که مؤلفه‌های: سبک رهبری بر یادگیری سازمانی، یادگیری سازمانی بر نوآوری کارکنان و فرایند نوآوری و همچنین نوآوری کارکنان بر فرآیند نوآوری اثر مثبت و معناداری (مستقیم) داشته و فرایند نوآوری با در نظر گرفتن اثر متغیر مداخله‌گر استراتژی نوآوری بر رقابت‌پذیری اثر مثبت و معناداری دارد.

کلمات کلیدی: سبک رهبری, یادگیری سازمانی, نوآوری کارکنان, فرایند نوآوری, رقابت‌پذیری

ارجاع به مقاله
فلاح رحمت‌آبادی م., نایب‌زاده ش., & داودی رکن‌آبادی ا. (2019). بررسی تأثیر سبک‌‏‎ ‎رهبری و یادگیری سازمانی بر رقابت‌پذیری با ‏میانجی‌گری‌های نوآوری کارکنان و فرایند نوآوری در بین کارکنان ‏مخابرات منطقه یزد. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 37-52. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/100

  • دفعات مشاهده مقاله: 652
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 314