تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، مؤسسه آموزش عالي ناصرخسرو، ساوه، ايران
- 2 مدرس گروه حسابداری و مدیریت، مؤسسه آموزش عالي ناصرخسرو، ساوه، ايران
- 3 عضو هیات علمی گروه حسابداری و مدیریت، مؤسسه آموزش عالي ناصرخسرو، ساوه، ايران
چکیده
مسئولیت اجتماعی شرکت، مفهومی که چندی است در دنیای امروز و به ویژه سازمانهای بزرگ جایگاهی برای خود پیدا کرده است. مسئولیت اجتماعی شرکتها در پیوند با مسئولیت شرکت در برابر جامعه، انسانها و محیطی است که شرکت در آن فعالیت میکند و این مسئولیت از اهداف اقتصادی و مالی فراتر میرود. در نتیجه تحقیق حاضر به بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری (مشتریان بانک رفاه کارگران شهر ساوه) پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و روش پژوهش، توصیفی- همبستگی است. جامۀ آماری، مشتریان مستقر در شهر تهران در سال 1400 بود. حجم نمونه برابر با 384 نفر، به روش نمونهگیری در دسترس و آسان، انتخاب شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات متغیرهای تحقیق، پرسشنامۀ استاندارد بوده که به منظور سنجش روایی آن از تحلیل عاملی تائیدی و برای بررسی میزان پایایی از دو معیار آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده گردید. دادهها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و با بهره گیری از نرمافزارهای SPSS و PLS تجزیه و تحلیل شده است. نتایج تحقیق بیانگر اثر مثبت مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان بانک رفاه کارگران داشته است. نتایج همچنین نشان میدهد که اعتماد و کیفیت خدمات الکترونیکیمتغیری میانجی است که در رابطة بین مسئولیت اجتماعی شرکت و وفاداری مشتری نقش دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 772
- دفعات دانلود مقاله کامل : 460