تبیین مدل عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در سازمان با تأکید بر عوامل خارج سازمانی

  • هادی تاجیک 1
  • 1 دانشجوي دكتري مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 18 (1400) , صفحه 87-101
چاپ شده: 1400-09-16

چکیده

هدف از این پژوهش، تبیین مدل عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در سازمان با تأکید بر عوامل خارج سازمانی بود. بنابراين از نظر هدف، يک پژوهش کاربردي است، چرا که علاوه بر جنبه آگاهی‌بخشی و علمی، جنبه کاربردی نیز برای شرکت‌ها خواهد داشت. با توجه به هدف و ماهيت، این پژوهش از نظر روش، يک پژوهش کیفی می‌باشد. نتایج نشان داد که مولفه های اصل مدل عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در سازمان با تأکید بر عوامل خارج سازمانی شامل شاخص‌های طراحی، توسعه محصول و جذابیت، استراتژی برد-برد، تصمیم گیری‌ها، انسجام درونی، کیفیت و مسئولیت پذیری، پذیرش مشتری و ارزش‌های بازار مدیریت ارتباط با مشتری و پاسخگویی شرکت، ایجاد و توسعه رفتار منجربه خرید و بهبود مستمر، ایجاد ارزش برای ذینفعان، شایستگی، اثربخشی، مفیدبودن و عملکرد فرهنگی بوده است.

کلمات کلیدی: عوامل موثر، توسعه محصول جدید، عوامل خارج سازمانی

ارجاع به مقاله
تاجیک ه. (1400). تبیین مدل عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در سازمان با تأکید بر عوامل خارج سازمانی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(18), 87-101. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1073

  • دفعات مشاهده مقاله: 348
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 323