بررسی میزان تأثیر بکارگیری رسانه های اجتماعی بر عملکرد شرکت در صنعت ساختمان

  • شهاب حفیظ 1
  • محمدرضا پارسانژاد 2
  • 1 دانشجوی دکتری رشته آینده پژوهی، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه ایوانکی سمنان، ایران
  • 2 استادیار گروه مهندسی پیشرفت، دانشکده مهندسی پیشرفت، دانشگاه علم و صنعت ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 18 (1400) , صفحه 154-165
چاپ شده: 1400-09-23

چکیده

این پژوهش با هدف مدل‌سازی تاثیر بکارگیری شبکه های اجتماعی بر عملکرد شرکت در صنعت ساختمان صورت گرفته است. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، توصیفی است.  همچنین براساس اطلاعات گردآوری شده از شرکت های فعال در صنعت ساختمان مستقر در ایران میزان تأثیر شبکه های اجتماعی بر عملکرد کسب و کار را می‌سنجد. از این‌رو، نظرات 67 نفر از افراد فعال در صنعت ساختمان که به‌صورت تصادفی انتخاب شده‌اند، در قالب پرسش‌نامه گردآوری شد. با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری نیز، ارتباط میان شبکه های اجتماعی با عملکرد کسب وکار استخراج شد. به‌طورخلاصه بر اساس نتایج به‌دست آمده، رابطه معناداری میان استفاده از شبکه های اجتماعی با عملکرد کسب وکار وجود دارد و آگاه سازی به‌عنوان مهم‌ترین عامل استفاده از شبکه های اجتماعی شناسایی شد، و پس از آن به ترتیب مدیریت ارتباط با مشتری، اشتراک گذاری تجارب و تامین مصرف کنندگان در رتبه‌های بعدی اهمیت قرار گرفتند و اما عامل تحقیقات بازار در تحلیل معادلات ساختاری این پژوهش حذف گردید. در میان سنجه های عملکرد شرکت، مهمترین سنجه برای بررسی عملکرد شرکت، سود شرکت بوده است.

کلمات کلیدی: شبکه های اجتماعی، عملکرد شرکت، سهم بازار، سود

ارجاع به مقاله
حفیظ ش., & پارسانژاد م. (1400). بررسی میزان تأثیر بکارگیری رسانه های اجتماعی بر عملکرد شرکت در صنعت ساختمان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(18), 154-165. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1078

  • دفعات مشاهده مقاله: 656
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 294