بررسی تأثیر هزینه های نمایندگی بر رابطه بین ارتباطات سیاسی شرکت و افشای مسئولیت پذیری اجتماعی در قبال ذی نفعان
- 1 کارشناس شهرداری داراب
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تأثیر هزینه نمایندگی بر رابطه ی بین ارتباطات سیاسی شرکت و افشای مسئولیت پذیری اجتماعی در قبال ذی نفعان (شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) می باشد. پژوهش حاضر تحقیقی کاربردی و از نوع پژوهش های شبه تجربی و روش شناسی آن از نوع پس رویدادی است. در راستای تحقق اهداف پژوهش سه فرضیه تدوین شده است. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از مدل رگرسیون حداقل مربعات تعمیم یافته و داده های ترکیبی استفاده شده است. نمونه آماری پژوهش شامل 80 شرکت پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد که طی سالهای 1392 تا 1399 مورد بررسی قرار گرفته است. براساس نتایج پژوهش، شرکتهايی که ارتباطات سیاسی بالاتری دارند، شدت افشای مسئولیت پذیری اجتماعی آنها بیشتر از شرکتهايی است که ارتباطات سیاسی پایینتری دارند. بنابراین بین ارتباطات سیاسی و افشای مسئولیت پذیری اجتماعی در ذی نفعانی همچون شرکت ها رابطه معناداری وجود دارد. همچنین، هزینه نمایندگی به عنوان تعدیلگر بر شدت رابطه بین ارتباطات سیاسی و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها تأثیر میگذارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 305
- دفعات دانلود مقاله کامل : 337