بررسی رابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات با کار آفرینی ‏بین مدیران دبیرستانهای شهرستان کرمان ‏

  • مهدیه ابراهیمی 1
  • حمداله منظری توکلی 2
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد کرمان
  • 2 استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 7 (1397) , صفحه 117-132
چاپ شده: 2019-08-11

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی رابطه فناوری و ارتباطات و اطلاعات با کار افرینی بین مدیران دبیرستان­­های شهرستان کرمان پرداخته است. باتوجه به هدف این پژوهش، روش پژوهش توصیفی ازنوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل 280 نفر از مدیران دبیرستانهای شهرستان کرمان در مدارس دخترانه و پسرانه بود. نمونه گیری بر اساس جدول مورگان انجام شد و تعداد 160 نفر از  مدیران مدارس متوسطه شهرستان کرمان به عنوان حجم نمونه آماری این تحقیق انتخاب شدند . ابزار گردآوری داده ها نیز شامل دو  پرسشنامه می باشد. 1- پرسشنامه کارآفرینی براون (1991)  2- پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق ساخته بود . همچنین میزان پایایی هر پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ برای پرسشنامه کارآفرینی 96/0 و پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات 92/0 محاسبه شده است. جهت بررسی داده ها از آمار توصیفی (نمودارها، جداول فراوانی، نمودارهای میله ای، نمودار پراکنش) و آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی اسپیرمن، آزمون همبستگی جزئی، رگرسیون، تحلیل لگ خطی و با استفاده از نرم افزار 22SPSS  انجام پذیرفت. نتایج به دست آمده از پژوهش نشان داد که بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و کارآفرینی در بین مدیران دبیرستانهای کرمان رابطه معناداری وجود دارد.

کلمات کلیدی: کارآفرینی, فناوری اطاعات و ارتباطات, گرايش استراتژيک, کنترل منابع و فلسفه پاداش

ارجاع به مقاله
ابراهیمی م., & منظری توکلی ح. (2019). بررسی رابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات با کار آفرینی ‏بین مدیران دبیرستانهای شهرستان کرمان ‏. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 117-132. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/108

  • دفعات مشاهده مقاله: 361
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 313