بررسی و تطبیق مدل بهبود کیفیت جامع با مدل نگهداری و تعمیرات فراگیر
- 1 دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی –تولید و عملیات دانشگاه تهران
- 2 استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
چاپ شده: 2019-08-11
چکیده
نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر (TPM) یکی از انواع روش های اصلی و مادر در بحث نگهداری و تعمیرات است. این روش تقسیم کار عملیاتی را در بین دپارتمانها الگو قرار میدهد و از تمرکز عملیاتها در یک بخش جلوگیری مینمایداز طرفی مدیریت كیفیت فراگیر(TQM)، فرایندی است كه بر اساس آن، مدیریت با مشاركت كاركنان، مشتریان و اعتباردهندگان به بهبود مستمر كیفیت میپردازد .امروزه هم نت فراگیر و هم مدیریت کیفیت فراگیر بعنوان پارادایم نوین مدیریتی برای حفظ و بقای سازمانها کاملا ضروری بنظر می رسند. در این مقاله سعی می شود تا ضمن تشریح علمی مفهوم نگهداری و تعمیرات فراگیر(TPM) و مدیریت کیفیت جامع (TQM) به یک فصل تازه ای از ارتباط و وابستگی این دو پارادایم در حوزه مدیریت دست یابیم و در پایان تلاش هایمان را به یک نتایج کاربردی منتج می گردانیم.
کلمات کلیدی:
نگهداری, تعمیرات, کیفیت فراگیر, TQM, TPM
ارجاع به مقاله
عرب عامری ح., & صارمی م. (2019). بررسی و تطبیق مدل بهبود کیفیت جامع با مدل نگهداری و تعمیرات فراگیر. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 133-143. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/109
- دفعات مشاهده مقاله: 368
- دفعات دانلود مقاله کامل : 363