بررسی رابطه ی روابط اجتماعی و مشارکت در مدرسه بر موفقیت تحصیلی نوجوانان متخلف
- 1 دکتری برنامه ریزی درسی، عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد واحد اردستان
- 2 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه آزادواحد میمه اصفهان
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطهی روابط اجتماعی و مشارکت در مدرسه بر موفقیت تحصیلی نوجوانان متخلف در بین دانشآموزان دبیرستانهای شهر زابل انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل دانشآموزان دبیرستانهای شهر زابل در سال تحصیلی 97-96 میباشد. حجم نمونه به روش نمونهگیری تصادفی ساده و مطابق با جدول کرجسی– مورگان373 نفر انتخاب گردید. روش گردآوری دادهها از روش کتابخانهای و میدانی بوده است. درروش میدانی از پرسشنامههای محقق ساختکه با توجه به ادبیات پژوهش تنظیم شده، استفاده شده است. برای انجام آمارههای توصیفی از نرم افزار SPSS نسخه 22 و برای انجام تحلیل استنباطی از نرم افزار SMART PLS استفاده شده است. یافتهها نشان داد که روابط اجتماعی بر مشارکت مدرسه تأثیر قوی دارد. مشارکت مدرسه برموفقیت تحصیلی نوجوانان متخلف تأثیر ضعیفی دارد. روابط اجتماعی بر موفقیت تحصیلی نوجوانان متخلف تأثیر قوی دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 409
- دفعات دانلود مقاله کامل : 468