بررسی رابطه ی روابط اجتماعی و مشارکت در مدرسه بر ‏موفقیت تحصیلی نوجوانان متخلف

  • فرزانه واصفیان 1
  • حبیب الله میرشکار 2
  • 1 دکتری برنامه ریزی درسی، عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد واحد اردستان
  • 2 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه آزادواحد میمه اصفهان
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 7 (1397) , صفحه 144-161
چاپ شده: 2019-08-11

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه­ی روابط اجتماعی و مشارکت در مدرسه بر موفقیت تحصیلی نوجوانان متخلف در بین دانش­آموزان دبیرستان­های شهر زابل انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل دانش­آموزان دبیرستان­های شهر زابل  در سال تحصیلی 97-96 می­باشد. حجم نمونه به روش نمونه­گیری تصادفی ساده و مطابق با جدول کرجسی– مورگان373 نفر انتخاب گردید. روش گردآوری داده­ها از روش کتابخانه­ای و میدانی بوده است. درروش میدانی از پرسشنامه­های محقق ساختکه با توجه به ادبیات پژوهش تنظیم شده، استفاده شده است. برای انجام آماره­های توصیفی از نرم افزار SPSS نسخه 22 و برای انجام تحلیل استنباطی از نرم افزار SMART PLS استفاده شده است. یافته­ها نشان داد که روابط اجتماعی بر مشارکت مدرسه تأثیر قوی دارد. مشارکت مدرسه برموفقیت تحصیلی نوجوانان متخلف تأثیر ضعیفی  دارد. روابط اجتماعی بر موفقیت تحصیلی نوجوانان متخلف تأثیر قوی دارد.

کلمات کلیدی: روابط اجتماعی, مشارکت مدرسه, موفقیت تحصیلی, نوجوانان متخلف

ارجاع به مقاله
واصفیان ف., & میرشکار ح. ا. (2019). بررسی رابطه ی روابط اجتماعی و مشارکت در مدرسه بر ‏موفقیت تحصیلی نوجوانان متخلف. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 144-161. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/110

  • دفعات مشاهده مقاله: 409
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 468