ارزیابی عملکرد کارکنان شهرداری های غرب گیلان بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن

  • پریوش برقی 1
  • 1 ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، شهرداری
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 19 (1400) , صفحه 920-935
چاپ شده: 1400-11-22

چکیده

تا کنون برای ارزیابی عملکرد سازمان ها، مدل های مختلفی استفاده شده که هر یک به عملکرد سازمان رویکردی متفاوت داشته باشد. روش کارت ارزیابی متوازن (BSC)، برای اندازه گیری عملکرد، مدلی راهبردی، نتیجه محور و چند بعدی به شمار می رود. برخلاف سایر مدل های سنتی که هدف اصلی سازمان را کسب سود تلقی می کنند، روش کارت ارزیابی متوازن، چارچوبی از فعالیت های مرتبط با هدف ها و راهبردها را برای مدیریت فراهم کرده، اجرای راهبرد را به مجموعه ای از ابعاد مختلف عملکردی متوط می کند. این مدل، عملکرد سازمان ها را از چهار منظر: مالی، مشتری، فرایندهای درونی و رشد و یادگیری مورد سنجش قرار می دهد. در این پژوهش، با استفاده از مدل کارت ارزیابی متوازن، عملکرد سازمان های تابع شهرداری غرب گیلان با یکدیگر مقایسه شده است. نتیجه ای آزمون فرضیه های تحقیق، با استفاده از آزمون فرید من در سطح اطمینان 95 درصد، نشان می دهد که عملکرد سازمان های تابع شهرداری ها، از نظر سویه های چهارگانه کارت ارزیابی متوازن (به طور جداگانه و در مجموع) با یکدیگر اختلاف معناداری دارند.

کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، شهرداری

ارجاع به مقاله
برقی پ. (1400). ارزیابی عملکرد کارکنان شهرداری های غرب گیلان بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(19), 920-935. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1178

  • دفعات مشاهده مقاله: 308
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 428