بررسی نقش آموزش در فضای مجازی بر بهبود مولفه های خلاقیت دانش آموزان شهرستان بجنورد
- 1 آموزگار پایه ششم ابتدایی، دبستان مشکات 2، شهرستان بجنورد
- 2 دبیر و مدرس هنر، مانه و سملقان، بجنورد
چکیده
در عصر حاضر، دانش آموزان براي رویارویی با تحولات شگفت انگیز در جامعه امروز میلادي باید مهارتهاي تفکر انتقادي و خلاق خود را به منظور تصمیمگیري مناسب و حل مسائل پیچیده جامعه بهبود بخشند. هدف این پژوهش تعیین رابطه آموزش مجازي و خلاقیت دانش آموزان دختر دورۀ متوسطه اول مدارس شهر بجنورد است. حجم نمونه براساس جدول كرجسی و مورگان و با روش نمونه گیري خوشه اي 440 نفر بوده است. براي گرد آوري داده ها از پرسشنامه آموزش مجازي و پرسشنامه خلاقیت عابدینی (1372) استفاده شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. داده هاي پژوهش با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیري موردتجزیه وتحلیل قرار گرفته و نتایج پژوهش نشان داده كه میان میزان بهرهگیري از فناوري اطلاعات و ارتباطات و خلاقیت و هر یک از مؤلفه هاي آن (سیالی، بسط، ابتکار، انعطاف پذیري) رابطه معنادار و مثبت وجود دارد. استفاده از آموزش مجازي خلاقیت و مؤلفه هاي سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف پذیري را پیش بینی می كند و از لحاظ آماري معنادار است
- دفعات مشاهده مقاله: 446
- دفعات دانلود مقاله کامل : 524