بررسی نقش آموزش در فضای مجازی بر بهبود مولفه های خلاقیت دانش آموزان شهرستان بجنورد

  • صدیقه نسیم 1
  • حمید نسیم 2
  • 1 آموزگار پایه ششم ابتدایی، دبستان مشکات 2، شهرستان بجنورد
  • 2 دبیر و مدرس هنر، مانه و سملقان، بجنورد
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 19 (1400) , صفحه 1395-1405
چاپ شده: 1400-11-24

چکیده

در عصر حاضر، دانش آموزان براي رویارویی با تحولات شگفت انگیز در جامعه امروز میلادي باید مهارتهاي تفکر انتقادي و خلاق خود را به منظور تصمیمگیري مناسب و حل مسائل پیچیده جامعه بهبود بخشند. هدف این پژوهش تعیین رابطه آموزش مجازي و خلاقیت دانش آموزان دختر دورۀ متوسطه اول مدارس شهر بجنورد است. حجم نمونه براساس جدول كرجسی و مورگان و با روش نمونه گیري خوشه اي 440 نفر بوده است. براي گرد آوري داده ها از پرسشنامه آموزش مجازي و پرسشنامه خلاقیت عابدینی (1372) استفاده شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. داده هاي پژوهش با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیري موردتجزیه وتحلیل قرار گرفته و نتایج پژوهش نشان داده كه میان میزان بهرهگیري از فناوري اطلاعات و ارتباطات و خلاقیت و هر یک از مؤلفه هاي آن (سیالی، بسط، ابتکار، انعطاف پذیري) رابطه معنادار و مثبت وجود دارد. استفاده از آموزش مجازي خلاقیت و مؤلفه هاي سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف پذیري را پیش بینی می كند و از لحاظ آماري معنادار است

کلمات کلیدی: آموزش مجازي، خلاقیت، در جامعه امروز

ارجاع به مقاله
نسیم ص., & نسیم ح. (1400). بررسی نقش آموزش در فضای مجازی بر بهبود مولفه های خلاقیت دانش آموزان شهرستان بجنورد. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(19), 1395-1405. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1192

  • دفعات مشاهده مقاله: 446
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 524