بررسی عوامل تأثیر گذار بر مزیت رقابتی دربین فروشگاه های زنجیره ای رفاه
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، ایران
- 2 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور علی آباد کتول، ایران
چاپ شده: 1400-11-27
چکیده
خدمت عبارتست از کالایی غیر مادی و غیر قابل لمس که مالکیت و دارایی به همراه ندارد و قابل ذخیره یا جابجایی نیست. ضمنا رقابت برای بهبود کیفیت خدمات برای هر سازمان امر مهمی شناخته شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل تاثیر گذار بر مزیت رقابتی دربین فروشگاههای زنجیرهای رفاه میباشد. با استفاده از مطالعات توصیفی و روش همبستگی انجام شده است. جامعه آماری مشتریان فروشگاه رفاه بوده است که یک نمونه 384 نفری از آن مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. جهت تحلیل دادههای ازآزمون مدلسازی معادلات ساختاری و دو نرم افزار SPSS و PLS مورد تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد که بین کلیه متغیرهای پژوهش با مزیت رقابتی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی:
مزیت رقابتی، ارائه خدمات الکترونیکی فروش، قیمت گذاری مناسب، کیفیت محصولات
ارجاع به مقاله
لاری یزدی ا., & وظیفه خواه س. (1400). بررسی عوامل تأثیر گذار بر مزیت رقابتی دربین فروشگاه های زنجیره ای رفاه. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(19), 1496-1506. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1196
- دفعات مشاهده مقاله: 280
- دفعات دانلود مقاله کامل : 328