بررسی تأثیر تحول دیجیتال بر روی سهم بازار با نقش میانجیگرانهی ارزش برند (مطالعهی موردی شرکت بیمه البرز)
- 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
- 2 استاد دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
- 3 گروه مديریت، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
چکیده
با وجود اهمیت بالای تحول دیجیتال در ارزش برند شرکتها و همچنین ایجاد مزیت رقابتی برای آن ها، این نقش تا حد زیادی در ادبیات موضوع تحقیق و همچنین در فضای کسب و کار کشور مغفول مانده است. به نظر میرسد که هنوز، میزان تاثیر تحول دیجیتال بر روی ابعاد مختلف کسب و کار شرکتهای تولیدی و خدماتی روشن نشده است. از این رو، در این تحقیق به بررسی تاثیر تحول دیجیتال بر روی سهم بازار با در نظر گرفتن نقش میانجیگرانهی ارزش برند پرداخته شده است. پژوهش حاضر از لحاظ روش، توصیفی - همبستگی بوده و از لحاظ هدف، در زمرهی تحقیقات کاربردی قرار میگیرد. همچنین از منظر روش جمعآوری دادهها، تحقیق حاضر از رویکرد پیمایشی بهره برده است و داده ها توسط پرسشنامه جمعآوری گردید. جامعه آماری تحقیق کلیهی کارکنان در شرکت بیمه البرز در شهر تهران بودند و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران جامعهی محدود استفاده شد. در نهایت نرمال بودن متغیرها با آزمون کولموگروف – اسمیرنوف بررسی شدند و برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مجذورات جزئی و نرم افزار SMART – PLS استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد ارزش برند میتواند نقش میانجی در تاثیر تحول دیجیتال بر روی سهم بازار در صنعت بیمه کشور ایفا نماید.
- دفعات مشاهده مقاله: 640
- دفعات دانلود مقاله کامل : 412