بررسی تأثیر اینترنت اشیاء بر مدیریت دانش (مطالعه موردی: سازمان مدیریت و برنامهریزی استان چهارمحال و بختیاری)
- 1 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
- 2 استاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
- 3 استادیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده
با توسعه فناوریهای مبتنی بر اینترنت اشیاء در سالیان اخیر، ایجاد و توسعه سیستمهای مدیریت دانش مبتنی بر آن و همچنین بررسی نقش این فناوری بر سیستمهای مدیریت دانش در سازمانهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است. اینترنت اشیا در دهة اخیر دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و با ارائه راه حلهاي نوین در بخشهاي مختلف، شرکتها و سازمانها را به استفاده و سرمایه گذاري در این حوزه مجاب کرده است. هدف این پژوهش بررسی نقش اینترنت اشیاء در مدیریت دانش سازمان مدیریت و برنامهریزی استان چهارمحال و بختیاری است. این پژوهش از نوع کاربردی و به روش توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری در این تحقیق از دو جامعه آماری خبرگان دانشگاهی به تعداد 5 نفر برای روایی سنجی پرسشنامه و جامعه آماری کارشناسان سازمان مدیریت و برنامهریزی استان چهارمحال و بختیاری به تعداد نمونه 20 نفر به منظور جمعآوری اطلاعات با روش غیرتصادفی هدفمند و قضاوتی انتخاب شده است. به منظور آزمون فرضیهها از روش رگرسیون خطی و چندگانه بهره گرفته شد. اینترنت اشیاء بیشترین تأثیر را با ضریب تأثیر 520/0 بر روی فرآیند کسب مدیریت دانش دارد. همچنین، اینترنت اشیاء کمترین تأثیر را با ضریب تأثیر 155/0 بر روی فرآیند کشف مدیریت دانش دارد. گسترش خدمات و سرمایهگذاری سازمان مدیریت و برنامهریزی چهارمحال و بختیاری بر روی اینترنت اشیا باعث افزایش و بهبود عملکرد این سازمان میشود.
- دفعات مشاهده مقاله: 506
- دفعات دانلود مقاله کامل : 289