نقش مدیریت دانش مشتری و نوآوری سازمانی بر اثر بخشی سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی مهارت سازمانی

  • امیر سعید دست پیمان 1
  • مهتا آجیل چی 2
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه پیام نور همدان
  • 2 دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 7 (1397) , صفحه 159-169
چاپ شده: 1397-11-15

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مدیریت دانش مشتری و نوآوری سازمانی بر اثر‌بخشی سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی مهارت سازمانی مى‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردى و از نظر ماهیت توصیفی پیمایشى است. جامعه آماری در مطالعه حاضر شامل کلیه کارکنان صنایع دفاع  شهر تهران می باشد. با استفاده از روش نمونه­گیری کنترل شده ابزارهای پژوهش در بین 321 نفر از کارکنان صنایع دفاع به اجرا در آمده است. تعداد نمونه آمارى این پژوهش با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد و ابزار مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود، و برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات از آمار توصیفی آلفای کرونباخ، کولموگروف اسمیرنوف و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. در نهایت براى تجزیه و تحلیل آزمون ها از نرم افزارهای  SPSS23 و  PLS2استفاده شده است. یافته های بدست آمده حاکی از آن است که مدیریت دانش مشتری، نوآوری سازمانی و مهارت سازمانی بر اثر‌بخشی سازمان تاثیر مثبت و معنی‌دار دارد. نتایج مربوط به شاخص‌های برازش مدل با سطح اطمینان 99% نیز حاکی از آن است که مدل آزمون شده پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. نتیجه‌گیری کلی نشان دهنده نقش مثبت مدیریت دانش مشتری و نوآوری سازمانی بر اثر‌بخشی سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی مهارت سازمانی در صنایع دفاع می‌باشد.

کلمات کلیدی: مدیریت دانش, نوآوری سازمانی, اثر‌بخشی سازمان, مهارت سازمان

ارجاع به مقاله
دست پیمان ا. س., & آجیل چی م. (1397). نقش مدیریت دانش مشتری و نوآوری سازمانی بر اثر بخشی سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی مهارت سازمانی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 159-169. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/128

  • دفعات مشاهده مقاله: 371
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 411