نقش مدیریت دانش مشتری و نوآوری سازمانی بر اثر بخشی سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی مهارت سازمانی
- 1 کارشناس ارشد مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه پیام نور همدان
- 2 دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مدیریت دانش مشتری و نوآوری سازمانی بر اثربخشی سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی مهارت سازمانی مىباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردى و از نظر ماهیت توصیفی پیمایشى است. جامعه آماری در مطالعه حاضر شامل کلیه کارکنان صنایع دفاع شهر تهران می باشد. با استفاده از روش نمونهگیری کنترل شده ابزارهای پژوهش در بین 321 نفر از کارکنان صنایع دفاع به اجرا در آمده است. تعداد نمونه آمارى این پژوهش با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد و ابزار مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود، و برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات از آمار توصیفی آلفای کرونباخ، کولموگروف اسمیرنوف و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. در نهایت براى تجزیه و تحلیل آزمون ها از نرم افزارهای SPSS23 و PLS2استفاده شده است. یافته های بدست آمده حاکی از آن است که مدیریت دانش مشتری، نوآوری سازمانی و مهارت سازمانی بر اثربخشی سازمان تاثیر مثبت و معنیدار دارد. نتایج مربوط به شاخصهای برازش مدل با سطح اطمینان 99% نیز حاکی از آن است که مدل آزمون شده پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. نتیجهگیری کلی نشان دهنده نقش مثبت مدیریت دانش مشتری و نوآوری سازمانی بر اثربخشی سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی مهارت سازمانی در صنایع دفاع میباشد.
- دفعات مشاهده مقاله: 371
- دفعات دانلود مقاله کامل : 411