تبیین عوامل موثر در پذيرش همراه بانك مشتريان مسن بانك سپه استان گيلان

  • فاطمه صالح پور کنسستانی 1
  • مرتضی حضرتی 2
  • امیرحسین نقدی 3
  • 1 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی بندر انزلی، گیلان، ایران
  • 2 استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد بندرانزلی، دانشگاه آزاد اسلامی، گیلان، ایران
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی دانشگاه گیلان، گیلان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 19 (1400) , صفحه 1943-1962
چاپ شده: 1400-11-23

چکیده

بانكداري مبتني بر موبايل يكي از جديدترين دستاوردهاي عرصه فناوري در صنعت بانكداري به‌ شمار مي‌رود و مزاياي زيادي براي بانك‌ها و مشتريان ‌آن‌ها فراهم نموده است. باقي ماندن در فضاي رقابتي، كاهش هزينه، امكان فعاليت‌هاي ارتباطي گسترده‌تر، صرفه‌جويي در زمان و هزينه، امكان دسترسي آسانتر و در عين حال سرعت بالاتر ارائه خدمات را مي‌توان مزايايي دانست كه بانكداري مبتني بر موبايل براي مشتريان بانك‌ها به‌ ارمغان آورده است. بانک­ها با توسعه بانکداری الکترونیک در پی ارائه خدمات و ارزشهای مورد انتظار مشتریان هستند که هدف غایی آنها کسب رضایت مشتریان، کسب سهم بیشتر بازار و به تبع آن توسعه درآمدهای بیشتر خود از طریق بانکداری الکترونیک است. هدف این پژوهش، بررسی عوامل موثر در پذيرش همراه بانك در مشتريان مسن بانك سپه استان گيلان است. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی، از حیث جمع آوری اطلاعات توصیفی و به لحاظ روش همبستگی است. جامعه ی آماری در این تحقیق کاربران همراه بانک سپه استان گیلان هستند. روش نمونه گیری در این تحقیق سهمیه ای و غیراحتمالی در دسترس است. با توجه به اینکه جامعه ی مورد مطالعه نامحدود است است، به همین دلیل از فرمول کوکران جامعه نامحدود برای انتخاب نمونه استفاده شده است. نتایج گویای تایید تمامی فرضیات در پژوهش حاضر است.

کلمات کلیدی: پذيرش همراه بانك، مشتريان مسن، بانك سپه، استان گيلان

ارجاع به مقاله
صالح پور کنسستانی ف., حضرتی م., & نقدی ا. (1400). تبیین عوامل موثر در پذيرش همراه بانك مشتريان مسن بانك سپه استان گيلان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(19), 1943-1962. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1285

  • دفعات مشاهده مقاله: 314
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 322