آموزش و پرورش نوین و تحول آفرین

  • آسیه امیری 1
  • 1 کارشناس ادبیات، دبیر آموزش و پرورش نیکشهر
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 179-193
چاپ شده: 1400-05-15

چکیده

رهبری تحول آفرین، یکی از تازه ترین رویکردهای مطرح شده نسبت به رهبری است که می تواند باعث ارتقای توانایی پیروان در درک ماهیت سازمانی و مشکلاتی شود که با آن روبرو هستند. از سوی دیگر، امروزه سازمان ها برای زنده ماندن و گریز از مرگ و ایستایی و انطباق با محیط ناپایدار و متغیر بیرون به تحول و نوآوری نیازدارند. هدف پژوهش حاضر به بررسی آموزش و پرورش تحول آفرین پرداخته است. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده که جامعه آماری آن را پرسنل آموزش و پرورش شهرستان نیکشهر تشکیل میدهد. نتایج تحقیق نشان داد بین رهبری تحول آفرین و نوآوری در سازمان ارتباط مثبت و معنا داری وجود دارد و همچنین همه ابعاد رهبری تحول آفرین با نوآوری سازمانی ارتباط مثبتی دارند و ملاحظات فردی دارای بیشترین همبستگی با نوآوری سازمانی است.

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش، تحول، رهبری

ارجاع به مقاله
امیری آ. (1400). آموزش و پرورش نوین و تحول آفرین. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 179-193. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1296

  • دفعات مشاهده مقاله: 514
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 785