بررسی اثر عوامل اجتماعی، اقتصادی، محیطی و فرهنگی بر وفاداری مشتری با نقش میانجی تصویر برند

  • آزاده جهانگشت 1
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 20 (1401) , صفحه 840-857
چاپ شده: 1401-02-17

چکیده

یکی از موضوعات اساسی که در زمینه برند و برندسازی و همچنین مدیریت برند طی سال های اخیر در پژوهش های بازاریابی بسیار مدنظر قرار گرفته رضایت، اعتماد و وفاداری مصرف کننده روی برند است. لذا مطالعه حاضر به بررسی اثر عوامل اجتماعی، اقتصادی، محیطی و فرهنگی بر وفاداری مشتری با نقش میانجی تصویر برند ویژه برند هاکوپیان می پردازد. تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع کاربردی است و بر اساس ماهیت و نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد و از نظر زمان نيز، از نوع مقطعي است. جامعه آماري اين تحقيق را کليه مشتریان پوشاک هاکوپیان در در شهر تهران میباشند، تشکيل مي‌دهند و 384 نفر مطابق با فرمول کوکران براورد گردید. نتایج نشان داد که عوامل اجتماعی، اقتصادی، محیطی و فرهنگی بر وفاداری مشتری با نقش میانجی تصویر برند تاثیر معناداری دارند و لذا فرضیات مطالعه تایید شد.

کلمات کلیدی: وفاداری مشتری، تصویر برند، برند هاکوپیان

ارجاع به مقاله
جهانگشت آ. (1401). بررسی اثر عوامل اجتماعی، اقتصادی، محیطی و فرهنگی بر وفاداری مشتری با نقش میانجی تصویر برند. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 840-857. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1299

  • دفعات مشاهده مقاله: 510
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 433