تأثیر سبک زندگی و عادت به برند بر دیدگاه مشتریان از زندگی اسلامی (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه افق کوروش شهر همدان)

  • رضا رنجبر ضرابی 1
  • 1 دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش استراتژیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 7 (1397) , صفحه 46-63
چاپ شده: 1397-11-15

چکیده

این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از جهت روش گردآوری داده ها، تحقیقی توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماري تحقيق عبارت است از مشتريان فروشگاه افق کوروش در شهر همدان كه تعداد آنها نامحدود مي باشد. حجم نمونه تحقيق با توجه به جدول مورگان تعداد 384 نفر تعيين شد. همچنين روش نمونه‌گيري در اين تحقيق از نوع تصادفي ساده می­باشد. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه مي باشد. جهت سنجش روايي از روشهاي روايي محتوايي و تحليل عاملي تاييدي استفاده شد كه نتايج نشان داد تحليل عاملي براي شناسايي ساختار مدل عاملي مناسب است. جهت سنجش پايايي از آلفاي كرونباخ استفاده شد كه نتايج نشان داد هر يك از مولفه‌هاي پرسشنامه تحقيق بالاتر از مقدار 7/0 است. جهت تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از مدلسازي معادلات ساختاري توسط نرم افزار  2003 Smart PLSانجام شد. نتايج نشان داد سبك زندگي مشتري بر ميزان اسراف در زندگي اسلامي مشتريان فروشگاه افق کوروش در شهر همدان تاثير معناداري دارد. عادت به برند بر ميزان اسراف در زندگي اسلامي مشتريان این فروشگاه تاثير معناداري دارد.

کلمات کلیدی: سبك زندگي مشتري, عادت به برند, ميزان اسراف در زندگي اسلامي

ارجاع به مقاله
رنجبر ضرابی ر. (1397). تأثیر سبک زندگی و عادت به برند بر دیدگاه مشتریان از زندگی اسلامی (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه افق کوروش شهر همدان). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 46-63. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/133

  • دفعات مشاهده مقاله: 296
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 455