شناسایی عوامل تأثیرگذار در ارتقا و رشد استارتاپ ها

  • شایان شهرکی مقدم 1
  • حسن فارسیجانی 2
  • 1 کارشناسی ارشد، مدیریت صنعتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
  • 2 دانشیار مدیریت صنعتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 20 (1401) , صفحه 2234-2249
چاپ شده: 1401-03-29

چکیده

در شرایط کنونی، استارتاپ­های فناوري موفق تبدیل به موتور رشد اقتصاد اطلاعاتی و اقتصاد اینترنتی شده­اند و توسعه اخیر اکوسیستم­هاي استارتاپ­ در سراسر جهان، نتایج چشمگیري در آینده اقتصاد جهانی خواهد داشت. هدف از انجام پژوهش حاضر شناسایی ابعاد و معیارهای ارتقا و رشد استارتاپ­های مبتنی بر اینترنت با استفاده از تکنیک دلفی فازی است؛ بنابراین پس از بررسی مبانی نظری و پیشینه پژوهش با استفاده از نظرسنجی از 25 خبره صاحبنظر و صاحبان کسب و کارهای استارتاپی آنلاین از میان 5 بُعد و 48 معیار شناسایی شده با غربالگری دلفی فازی تعداد معیارها به 22 معیار تقلیل یافت.

کلمات کلیدی: استارتاپ ها، ارتقا و رشد، عوامل کلیدی، دلفی فازی

ارجاع به مقاله
شهرکی مقدم ش., & فارسیجانی ح. (1401). شناسایی عوامل تأثیرگذار در ارتقا و رشد استارتاپ ها. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 2234-2249. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1407

  • دفعات مشاهده مقاله: 956
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 1870