شناسایی عوامل تأثیرگذار در ارتقا و رشد استارتاپ ها
- 1 کارشناسی ارشد، مدیریت صنعتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
- 2 دانشیار مدیریت صنعتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چاپ شده: 1401-03-29
چکیده
در شرایط کنونی، استارتاپهای فناوري موفق تبدیل به موتور رشد اقتصاد اطلاعاتی و اقتصاد اینترنتی شدهاند و توسعه اخیر اکوسیستمهاي استارتاپ در سراسر جهان، نتایج چشمگیري در آینده اقتصاد جهانی خواهد داشت. هدف از انجام پژوهش حاضر شناسایی ابعاد و معیارهای ارتقا و رشد استارتاپهای مبتنی بر اینترنت با استفاده از تکنیک دلفی فازی است؛ بنابراین پس از بررسی مبانی نظری و پیشینه پژوهش با استفاده از نظرسنجی از 25 خبره صاحبنظر و صاحبان کسب و کارهای استارتاپی آنلاین از میان 5 بُعد و 48 معیار شناسایی شده با غربالگری دلفی فازی تعداد معیارها به 22 معیار تقلیل یافت.
کلمات کلیدی:
استارتاپ ها، ارتقا و رشد، عوامل کلیدی، دلفی فازی
ارجاع به مقاله
شهرکی مقدم ش., & فارسیجانی ح. (1401). شناسایی عوامل تأثیرگذار در ارتقا و رشد استارتاپ ها. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 2234-2249. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1407
- دفعات مشاهده مقاله: 956
- دفعات دانلود مقاله کامل : 1870