بررسی تأثیر شخصیت و اعتماد به برند بر عشق به برند

  • حمیدرضا طلایی 1
  • سارا خلیلی 2
  • احسان نگینی 3
  • 1 استادیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه اراک، اراک، ایران
  • 2 کارشناس ارشد، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و نوآوری، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، اصفهان، ایران
  • 3 کارشناس ارشد، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و نوآوری، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، اصفهان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 21 (1401) , صفحه 1097-1113
چاپ شده: 1401-05-23

چکیده

بسیاری شرکت­ها یکی از استراتژی­های اساسی بازاریابی خود را جذب مشتری اتخاذ می­کنند و به­دنبال جلب توجه و نظر مشتریان خود هستند. یکی از راه­های تحقق این هدف ایجاد تمایز از طریق برند است و به­همین دلیل اهمیت برند و تأثیر آن در فروش مؤسسات، به­طور فزاینده­ای در حال گسترش است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی از نظر داده، کمی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری در این پژوهش مشتریان پوشاک جین وست در شهر اصفهان می­باشند. داده­ها با ابزار پرسشنامه محقق­ساخته که روایی و پایایی آن تأییدشده (آلفای کرونباخ 81/0)، جمع­آوری گردید. پژوهش حاضر از روش کمی و با استفاده از توزیع پرسشنامه در بین تعداد 382 نفر از مشتریان پوشاک جین وست انجام شده و تجزیه­وتحلیل داده­ها با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی مدل معادلات ساختاری PLS-SEM صورت گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد که شخصیت برند و اعتماد برند بر عشق به برند، تأثیر مستقیم و مثبت دارد. عشق به برند هم بر وفاداری مشتری به برند و تبلیغ دهان به دهان مشتری تأثیر مستقیم و مثبت دارد؛ بنابراین به مدیران بازاریابی توصیه می­شود با تقویت عوامل مؤثر بر عشق به برند، ضمن ایجاد و تقویت آن به افزایش وفاداری به برند و تبلیغ دهان به دهان مشتریان توجه ویژه نمایند.

کلمات کلیدی: شخصیت برند، اعتماد برند، عشق به برند، وفاداری به برند، تبلیغ دهان به دهان.

ارجاع به مقاله
طلایی ح., خلیلی س., & نگینی ا. (1401). بررسی تأثیر شخصیت و اعتماد به برند بر عشق به برند. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(21), 1097-1113. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1508

  • دفعات مشاهده مقاله: 819
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 578