تعیین رابطه بین اهداف رفتار سازمانی و کیفیت انجام کار با رضایت اربابرجوع (مطالعه موردی: شهرداری اراک)
- 1 کارشناس ارشد، گروه مدیریت، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
چکیده
هدف ازاین تحقیق تعیین رابطه بین اهداف رفتار سازمانی و کیفیت انجام کار با رضایت اربابرجوع در شهرداری اراک میباشد. بهاین منظور از سه متغیر اهداف رفتار سازمانی، کیفیت انجام کار و رضایت مشتری در جهت تبییناین مفاهیم استفادهشده است. جامعه آماری تحقیق حاضر، تمامیکارکنان مراکز شهرداری اراک بودهاند که تعداد 127 نفر از آنها بهعنوان نمونه برآورد شد و از بین پرسشنامههای توزیعشده، 96 عدد از آنها کامل بود و مبنای محاسبات قرار گرفت. با استفاده از پرسشنامه استاندارد که پایایی آن 938/0 و روایی صوری آن از دیدگاه اساتید صاحبنظر و روایی آن توسط شاخص KMO برابر با 689/0، تأیید گردید، دادههای اولیه جمعآوری شد. طرح تحقیق از نوع همبستگی و ازنظر هدف کاربردی بود و از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. سطح معنیداری در اين تحقيق برابر 05/0 تعیین گردید و تجزیه تحلیل دادهها نیز با استفاده از نرمافزارهای SPSS و اکسل انجام شد. نتایج حاکی از آن است که فرضیات هشتگانهاین تحقیق مورد تأیید میباشند.
- دفعات مشاهده مقاله: 247
- دفعات دانلود مقاله کامل : 252