تعیین رابطه بین اهداف رفتار سازمانی و کیفیت انجام کار با رضایت ارباب‌رجوع (مطالعه موردی: شهرداری اراک)

  • حمید کربلائی حسنی 1
  • 1 کارشناس ارشد، گروه مدیریت، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 21 (1401) , صفحه 1333-1348
چاپ شده: 1401-06-02

چکیده

هدف از‌این تحقیق تعیین رابطه بین اهداف رفتار سازمانی و کیفیت انجام کار با رضایت ارباب‌رجوع در شهرداری اراک می‌‌باشد. به‌این منظور از سه متغیر اهداف رفتار سازمانی، کیفیت انجام کار و رضایت مشتری در جهت تبیین‌این مفاهیم استفاده‌شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر، تمامی‌‌کارکنان مراکز شهرداری اراک بوده‌اند که تعداد 127 نفر از آن‌ها به‌عنوان نمونه برآورد شد و از بین پرسشنامه‌های توزیع‌شده، 96 عدد از آن‌ها کامل بود و مبنای محاسبات قرار گرفت. با استفاده از پرسشنامه استاندارد که پایایی آن 938/0 و روایی صوری آن از دیدگاه اساتید صاحب‌نظر و روایی آن توسط شاخص KMO برابر با 689/0، تأیید گردید، داده‌های اولیه جمع‌آوری شد. طرح تحقیق از نوع همبستگی و ازنظر هدف کاربردی بود و از آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. سطح معنی‌داری در اين تحقيق برابر 05/0 تعیین گردید و تجزیه تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و اکسل انجام شد. نتایج حاکی از آن است که فرضیات هشت‌گانه‌این تحقیق مورد تأیید می‌‌باشند.

کلمات کلیدی: کیفیت انجام کار, رضایت ارباب‌رجوع, اهداف رفتار سازمانی

ارجاع به مقاله
کربلائی حسنی ح. (1401). تعیین رابطه بین اهداف رفتار سازمانی و کیفیت انجام کار با رضایت ارباب‌رجوع (مطالعه موردی: شهرداری اراک). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(21), 1333-1348. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1514

  • دفعات مشاهده مقاله: 247
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 252