تاثیر راهبردهای تجاری بر محیط اطلاعات داخلی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
- 1 کارشناس ارشد حسابرسی، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، قزوین، ایران
- 2 کارشناس حسابداری، دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر، قزوین، ایران
- 3 کارشناس حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، زنجان، ایران
- 4 کارشناس فناوری اطلاعات، دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قزوین، قزوین، ایران
چکیده
از آنجا كه كليد اصلي موفقيت در سرمايه گذاري ها تعيين مزيت رقابتي خاص هر شركت و از همه مهمتر دوام و پايستگي اين مزيت ميباشد، لذا نتايج تحليل هاي تجربي اين مفاهيم راهبردی ميتواند درك مفيدي را براي افراد مختلف فراهم آورد تا آنها نيز بتوانند عملكرد شركتها را تحليل كرده و آن را پيش بيني نمايند. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر راهبردهای تجاری بر محیط اطلاعات داخلی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. در این پژوهش برای آزمون فرضیات از اطلاعات 87 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی سالهای بین 1399-1392 استفاده شد. نتایج پژوهش بیانگر آن بود که بین راهبرد تجاری رهبری در هزینه و محیط اطلاعات داخلی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد اما بین راهبرد تجاری تمایز محصول و محیط اطلاعات داخلی ارتباط معناداری یافت نشد. نتایج پژوهش حاضر می تواند در راستای کاهش وقوع بحرانهای مالی ناگهانی در اقتصاد سودمند باشد.
- دفعات مشاهده مقاله: 427
- دفعات دانلود مقاله کامل : 392