نقش روابط عمومی در گسترش فضای مجازی
- 1 کارشناس روابط عمومی
چکیده
روابط عمومیها قلب تپنده هر دستگاه و سازمانی بوده و وظایف سنگین و رسالتهای خطیری را در بخشهای مختلف از ارتباط با رسانهها تا پاسخگویی به شبهات و انتقادها و تکریم مراجعهکنندگان برعهده دارند. به گفته کارشناسان، آگاه کردن و خبر دادن، ترغیب، تشویق، ترویج و تبلیغ، انجام تحقیقات اجتماعی و افکارسنجی و پیوند آن به منابع سازمان و عموم مردم از مهمترین وظایف روابط عمومیها است. روابط عمومی یک شغل نیست بلکه عشق است و به عنوان پل ارتباطی و آیینه تمام نمای هر دستگاه، نقش مهمی در ارتباط مؤثر و هدفمند مردم با مسوولان بر عهده دارد. این شغل نه زمان میشناسد و نه مکان و یک مسوول روابط عمومی باید در هر شرایطی، پاسخگوی مسوول و سازمان و مهمتر از همه مردم باشد. در سالهای اخیر با گسترش فضای مجازی به یکباره تغییرات زیادی در حوزه اطلاع رسانی و وظایف روابط عمومی ها به وجود آمده و در این فضا گاهی برخی از فعالان این حوزه در قامت یک خبرنگار حاضر شده و جلوتر از خبرنگاران خبر تولید میکنند، عکس میگیرند و منتشر میکنند. امروزه شبکههای اجتماعی مبتنی بر موبایل بستری است که هم ابزار اطلاعرسانی و اطلاعیابی محسوب شده و میتوانند برآورنده بخشی از نیازهای ارتباطی روابط عمومیها باشند. این یک فرصت طلایی برای روابط عمومی است تا ارتباطات و بسیاری از امور خود را مدیریت کنند. اکثر افرادی که از موبایل استفاده میکنند از گوشیهای هوشمند بهره میبرند و بسیاری هم شبکههای اجتماعی موبایل را جزو تفکیکناپذیر ارتباطات زندگی روزمره خود میدانند، در این صورت آیا میتوان از این درگاه اطلاعرسانی بیقید و شرط چشم پوشی کرد و آن را نادیده گرفت؟
- دفعات مشاهده مقاله: 500
- دفعات دانلود مقاله کامل : 309