مقدمه ای بر طراحی، ساخت و مدیریت پاساژ
- 1 فوق لیسانس عمران گرایش ساخت
چاپ شده: 1401-06-26
چکیده
واژه «پاساژ» در فارسی جای خود را باز کرده است و به مجموعه ای از واحدهای فروشگاهی اطلاق می شود که در یک مجتمع ساختمانی قرار دارند که به همین فروشگاهی اطلاق می شود که در یک مجتمع ساختمانی قرار دارند که به همین منظور در جایی از شهر – غالباً در قطعه زمینی در راسته یک خیابان – ساخته شده باشد، نزدیک ترین و قدیمی ترین نمونه ها، پاساژهای خیاان لاله زار و سعدی اند که در نیمه اول قرن اخیر با الهام از نمونه های مشابه در رم، میلان و پاریس و حتی باکو و بیروت آن زمان ساخته شده اند. امروز این پاساژها جنبه فروشگاهی خود را حفظ کرده اند اما در گرایش کلی در ایران به سوی راسته ای شدن، به صورت بورس، کالای خاص درآمده اند.
کلمات کلیدی:
فوق لیسانس عمران گرایش ساخت
ارجاع به مقاله
ارجمند ن. (1401). مقدمه ای بر طراحی، ساخت و مدیریت پاساژ. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(21), 1887-1928. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1628
- دفعات مشاهده مقاله: 308
- دفعات دانلود مقاله کامل : 521