تأثیر رقابت در بازار محصول به واسطه شاخص لرنر تعدیل یافته بر ارتباط بین مسئولیت اجتماعی و سیاست پرداخت سود نقدی شرکت

  • سجاد بحری 1
  • 1 دکتری تخصصی مهندسی مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 23 (1401) , صفحه 433-445
چاپ شده: 1401-11-26

چکیده

هدف این پژوهش؛ بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر ارتباط بین مسئولیت اجتماعی و سیاست پرداخت سود نقدی شرکت‎های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می­باشد. نمونه­ ی آماری شامل 82 شرکت طی دوره زمانی 1391 تا 1400 می­باشد. آزمون فرضیات با استفاده از رگرسیون لوجستیک و با استفاده از نرم ­افزار ایویوز 9 اجرا گردید. نتایج پژوهش نشان داد که بین مسئولیت اجتماعی و سیاست پرداخت­ سود نقدی شرکت، ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد ولی رقابت در بازار محصول به واسطه شاخص لرنر تعدیل یافته ارتباط بین مسئولیت اجتماعی و سیاست پرداخت­ سود نقدی شرکت را تعدیل نمی­کند.

کلمات کلیدی: رقابت در بازار محصول، مسئولیت اجتماعی، سیاست پرداخت سود نقدی

ارجاع به مقاله
بحری س. (1401). تأثیر رقابت در بازار محصول به واسطه شاخص لرنر تعدیل یافته بر ارتباط بین مسئولیت اجتماعی و سیاست پرداخت سود نقدی شرکت. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(23), 433-445. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1651

  • دفعات مشاهده مقاله: 472
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 314