تجارب زیسته معلمان از شیوه های آموزش خلاقانه در دوران آموزش مجازی

  • راضیه امینی فر 1
  • 1 دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی (آموزش و پرورش ابتدایی)
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 22 (1401) , صفحه 915-931
چاپ شده: 1401-09-25

چکیده

تدریس به عنوان یکی از حرفه­های اثرگذار همواره بستر مهمی برای بروز و ظهور خلاقیت حرفه ای و فردی معلمان، دبیران و مدرسان علاقمند و باانگیزه بوده و هست. بی تردید خلاقیت در تدریس بویژه در شرایطی که امکانات و ابزارهای مناسب آموزشی در دسترس نیست و معلمان در انجام تکالیف حرفه ای خود با کمبودها و محدودیتهای در منابع مورد نیاز خود، دست به گریبانند، می تواند به منزله یک پیشران بسیار اثرگذار در نیل به اهداف آموزشی و یادگیری عمل نماید. هدف از تحقیق حاضر تجارب زیسته معلمان از شیوه های آموزش خلاقانه در دوران آموزش مجازی می باشد. روش گردآوری اطلاعات مصاحبه ساختار نایافته می باشد. جامعه آماری معلمان شهرستان شوشتر می‌باشد. نمونه آماری تعداد 11 نفر از معلمان می باشد. یافته ها به روش تحلیل تم مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که عوامل فردی، عوامل فرهنگی و عوامل اداری بر خلاقیت در تدریس معلمان خلاق در مدارس ابتدایی در شبکه اجتماعی دانش آموزان شهرستان شوشتر موثر می باشد.

کلمات کلیدی: خلاقیت، معلمان خلاق، مدارس ابتدایی

ارجاع به مقاله
امینی فر ر. (1401). تجارب زیسته معلمان از شیوه های آموزش خلاقانه در دوران آموزش مجازی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(22), 915-931. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1655

  • دفعات مشاهده مقاله: 333
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 564