مروری بر نقش رسانههای اجتماعی در خلق مشترک ارزش و شناسایی پیامدهای آن
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک، دانشکده مدیریت، دانشگاه شیخ بهایی، اصفهان، ایران
چکیده
با توجه به ماهیت رقابتی روزافزون محیطهای کسبوکار، شرکتها باید بهدنبال راههای جدیدی برای ارائه ارزش به مشتریان خود و مدیریت صحیح تجربیات آنان باشند که استفاده موثر از رسانههای اجتماعی از بهترین راهها جهت تحقق این امر است. ویژگیهای ارتباطی منحصربهفرد رسانههای اجتماعی بهطورقابلملاحظهای سبب تقویت نقش فعالانه مصرفکنندگان در خلق مشترک ارزش برندهای آفلاین و آنلاین میشود که این موضوع میتواند موجب ایجاد ارزش ویژه برند قویتر و افزایش قصد خرید آنلاین و متعاقب آن سودآوری بیشتر سازمان شود؛ بنابراین با توجه به اهمیت غیرقابل انکار رسانههای اجتماعی در تقویت خلق مشترک ارزش و ارزش ویژه برند مبتنی بر موقعیت مصرفکننده، این مطالعه به بررسی و مرور 30 مورد از پژوهشهای معتبری که در چهارده سال اخیر در این حوزه انجام شده میپردازد. صاحبان و مدیران برندهای آنلاین و بازاریابان میتوانند از نتایج این مطالعه برای رشد، حفظ و ارزیابی ارزش ویژه برندشان، از طریق تلاشهای بازاریابی خود بر روی افزایش انگیزه مصرفکنندگان برای فعالیتهای خلق مشترک ارزش برند که باعث ایجاد قصد خرید و استفاده مداوم از برند میشود، استفاده نمایند.
- دفعات مشاهده مقاله: 504
- دفعات دانلود مقاله کامل : 414