ارتباط بین رقابت بازار محصول و کیفیت پیش بینی تحلیل مالی
- 1 استادیار گروه حسابداری، موسسه آموزش عالی رسام، کرج، ایران
- 2 دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، موسسه آموزش عالی رسام، کرج، ایران
چاپ شده: 1401-09-26
چکیده
هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین رقابت بازار محصول و کیفیت پیش بینی تحلیل مالی در شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران می باشد. اطلاعات اخذ شده در رابطه با متغیرهای پژوهش وارد صفحه گسترده اکسل شده و سپس با استفاده از نرم افزار ایویوز تحلیل شدند. جامعه ی آماری این پژوهش به روش حذف سیستماتیک از میان 120 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، طی دوره زمانی 1390 تا 1399 می باشد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه پژوهش نشان می دهد بین رقابت بازار محصول و کیفیت پیش بینی تحلیل مالی ارتباط منفی و معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی:
رقابت بازار محصول، کیفیت پیش بینی تحلیل مالی، بورس اوراق بهادار تهران
ارجاع به مقاله
اسکندری ع., & میرزائی نیگجه ف. (1401). ارتباط بین رقابت بازار محصول و کیفیت پیش بینی تحلیل مالی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(22), 1044-1053. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1692
- دفعات مشاهده مقاله: 321
- دفعات دانلود مقاله کامل : 340