بررسی نقش نوآوری استراتژیک و یادگیری سازمانی در رابطه بین سرمایه فکری و اینرسی سازمانی

  • ابوالفضل مشایخ موینی 1
  • امیر غلام ابری 2
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
  • 2 دانشیار گروه ریاضی (تحقیق در عملیات)، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 23 (1401) , صفحه 1-17
چاپ شده: 1401-11-10

چکیده

هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش نوآوری استراتژیک و یادگیری سازمانی در رابطه بین سرمایه فکری و اینرسی سازمانی (مطالعه موردی: بانک ملی ایران) می باشد. جامعه آماری این تحقیق مدیران شعب بانک ملی شهر تهران هستند. با توجه به اینکه تعداد مدیران شعب بانک ملی در شهر تهران 418 نفر بود، به منظور تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران در جامعه محدود استفاده شد و تعداد اعضای نمونه 200 نفر تعیین شد. در این پژوهش به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شد که برای بررسی روایی این پرسشنامه از روایی محتوا و به منظور بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شد و به منظور بررسی برازش مدل تحقیق و پاسخگویی به فرضیه­ های تحقیق از روش مدل­سازی معادلات ساختاری و رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه ­و ­تحلیل داده­ ها نشان داد که نوآوری استراتژیک و یادگیری سازمانی در رابطه بین سرمایه فکری و اینرسی سازمانی در بانک ملی ایران تاثیر دارد و در نهایت پیشنهادات کاربردی ارائه شد.

کلمات کلیدی: توانایی یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی، اینرسی سازمانی

ارجاع به مقاله
مشایخ موینی ا., & ابری ا. غ. (1401). بررسی نقش نوآوری استراتژیک و یادگیری سازمانی در رابطه بین سرمایه فکری و اینرسی سازمانی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(23), 1-17. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1695

  • دفعات مشاهده مقاله: 400
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 340