بررسی تأثیر گزارشگری مالی اینترنتی بر شهرت و عملکرد بازار شرکت ها

  • زینب زحمتکش 1
  • سهیلا شهرستانی 2
  • محمد صادق سروش محمدآبادی 3
  • 1 استادیار، گروه حسابداري، موسسه آموزش عالی امام جواد (ع)، یزد، ایران
  • 2 استادیار، گروه حسابداري، موسسه آموزش عالی امام جواد (ع)، یزد، ایران
  • 3 دانشجوي کارشناسی ارشد، گروه حسابداري، موسسه آموزش عالی امام جواد (ع)، یزد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 23 (1401) , صفحه 812-840
چاپ شده: 1401-11-26

چکیده

هدف این پژوهش بررسی تأثیر گزارشکری مالی اینترنتی بر شهرت و عملکرد بازار در شرکت¬ های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. در این پژوهش شرکت‌های تولیدی پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران در دورة سه ساله از ابتدای سال 1398 لغایت انتهای سال 1400 به عنوان جامعة آماری پژوهش، در نظر گرفته شده است. نمونة مورد بررسی پژوهش، شامل 110 شرکت می‌باشد که از طریق روش حذفی سیستماتیک انتخاب شده است. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از روش همبستگی بین متغیرها و معادلات رگرسیون چند متغیره از طریق روش پنل دیتا استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه حاکی از این است که گزارشکری مالی اینترنتی بر شهرت شرکت ها تأثیر معنادر دارد و همچنین در این پژوهش گزارشکری مالی اینترنتی بر عملکرد شرکت ها اعم از ارزش افزوده بازار، نسبت P/E  ، QT ، هزینة سرمایه و نرخ بازدة سهام  نیز تأثیر معنادار دارد.

کلمات کلیدی: گزارشگری مالی اینترنتی، شهرت شرکت، عملکرد شرکت

ارجاع به مقاله
زحمتکش ز., شهرستانی س., & سروش محمدآبادی م. ص. (1401). بررسی تأثیر گزارشگری مالی اینترنتی بر شهرت و عملکرد بازار شرکت ها. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(23), 812-840. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1710

  • دفعات مشاهده مقاله: 462
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 332