بررسی تأثیر گزارشگری مالی اینترنتی بر شهرت و عملکرد بازار شرکت ها
- 1 استادیار، گروه حسابداري، موسسه آموزش عالی امام جواد (ع)، یزد، ایران
- 2 استادیار، گروه حسابداري، موسسه آموزش عالی امام جواد (ع)، یزد، ایران
- 3 دانشجوي کارشناسی ارشد، گروه حسابداري، موسسه آموزش عالی امام جواد (ع)، یزد، ایران
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تأثیر گزارشکری مالی اینترنتی بر شهرت و عملکرد بازار در شرکت¬ های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. در این پژوهش شرکتهای تولیدی پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران در دورة سه ساله از ابتدای سال 1398 لغایت انتهای سال 1400 به عنوان جامعة آماری پژوهش، در نظر گرفته شده است. نمونة مورد بررسی پژوهش، شامل 110 شرکت میباشد که از طریق روش حذفی سیستماتیک انتخاب شده است. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از روش همبستگی بین متغیرها و معادلات رگرسیون چند متغیره از طریق روش پنل دیتا استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه حاکی از این است که گزارشکری مالی اینترنتی بر شهرت شرکت ها تأثیر معنادر دارد و همچنین در این پژوهش گزارشکری مالی اینترنتی بر عملکرد شرکت ها اعم از ارزش افزوده بازار، نسبت P/E ، QT ، هزینة سرمایه و نرخ بازدة سهام نیز تأثیر معنادار دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 462
- دفعات دانلود مقاله کامل : 332