فاکتورهای اثرگذار بر محیط ارتباط با ذی نفعان شرکتهای دولتی تولیدی

  • فرشید قمری 1
  • زهرا الوندی 2
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 22 (1401) , صفحه 1163-1179
چاپ شده: 1401-09-25

چکیده

محیط ارتباط با ذی نفعان یک شرکت ساختاری است که اندازه گیری آن پیچیده و سخت است. در اقتصاد هر کشوری محیط ارتباط با ذی نفعان بسیار مهم است زیرا بر بهبود تولید ناخالص داخلی و رقابت شرکتها اثر گذار است. عواملی وجود دارد که بر محیط ارتباط با ذی نفعان اثرگذارند. آنها مواردی همچون حاکمیت، رقابت، شفافیت، کیفیت بروکراسی، فساد و نظم و قوانین، سامانه های قانونی و زیر ساختارها و دیگر موارد را در بر می گیرد. هدف اصلی این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر محیط ارتباط با ذی نفعان شرکتهای دولتی تولیدی می باشد. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی- توسعه­ای(اکتشافی) و پیمایشی است که در سال 1401 در شرکتهای دولتی تولیدی انجام شد. برای انجام تحقیق در تکنیک دلفی و دلفی فازی 20 نفر از متخصصین انتخاب شدند. در این تحقیق دو سوال اصلی تنظیم شد. بعد از تکمیل تحقیق و محاسبات ریاضیاتی دلفی فازی 17 عامل موثر بر محیط ارتباط با ذی نفعان شرکتهای دولتی تولیدی مشخص شدند. بر اساس محاسبات ماتریسی ویژگی های مشتریان، تأمین کنندگان و رقیبان محیط ترین عوامل بودند. شرکتهای دولتی تولیدی باید به ارتباطات خود توجه زیادی نمایند.

کلمات کلیدی: محیط ارتباط با ذی نفعان، شرکتهای دولتی تولیدی، دلفی فازی

ارجاع به مقاله
قمری ف., & الوندی ز. (1401). فاکتورهای اثرگذار بر محیط ارتباط با ذی نفعان شرکتهای دولتی تولیدی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(22), 1163-1179. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1741

  • دفعات مشاهده مقاله: 427
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 303