بررسی تاثیر هویت سازمانی بر اخلاق حرفه ای کارکنان در سازمانها

  • بهزاد کرمی خواه 1
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 23 (1401) , صفحه 934-945
چاپ شده: 1401-12-19

چکیده

امروزه سازمانهای برتردر تلاشند تا کارکنان بالقوه حرفه ای و متخصص را جذب کنند و در حفظ منابع انسانی خود بکوشند. یک هویت سازمانی قوی بالطبع می تواند باعث نگهداری کارکنان شود. هویت سازمانی ویژگی های یک سازمان است که ماهیت آن را تشریح و آنها را از سایر سازمانها متمایز کرده و بیان گر تداوم این ویژگی هاست. تصمیم گیریهای مدیریتی محتاج دانش مدیریت، حل مسائل رفتاری نیازمند علوم رفتاری و حل مشکلات اخلاقی مستلزم علم اخلاق است. علم مبتنی بر اخلاق، شرط اساسی است برای علم مبتنی بر علم. نقش راهبردی اخلاق حرفه ای در موفقیت معطوف به آینده سازمان غیر قابل انکار است. مطالعاتی که در خصوص رابطه اخلاق حرفه ای و هویت سازمانی صورت گرفته، حاکی از آن است که اخلاق حرفه ای در هویت سازمانی کارکنان نقش موثری دارد. بر همین مبنا در پژوهش حاضر به تحلیل هویت سازمانی و اخلاق حرفه ای پرداختیم و نقش هرکدام را به مورد بررسی قرار دادیم.

کلمات کلیدی: هویت سازمانی، اخلاق حرفه ای، سازمان

ارجاع به مقاله
کرمی خواه ب. (1401). بررسی تاثیر هویت سازمانی بر اخلاق حرفه ای کارکنان در سازمانها. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(23), 934-945. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1756

  • دفعات مشاهده مقاله: 600
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 569