بررسی ارتباط فرايند توسعهي محصول جديد و اینفلوئنسرهای شبكه هاي اجتماعي
- 1 کارشناس ارشد گروه مدیریت دانشگاه پیام نور، ص. پ. 4697- 19395، تهران، ایران
چکیده
هدف تحقیق حاضر بررسی ارتباط فرايند توسعهي محصول جديد و اینفلوئنسرهای شبكه هاي اجتماعي میباشد. امروزه بیشتر سازمان ها ضرورت برخورداری از فرایند بهینه توسعه محصول جدید را به خوبی احساس کردهاند و برای این منظور ازراهکارهای مختلفی استفاده و از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک گرفته اند، با این وجود ممکن است معرفی محصولات جدید آنها با شکست مواجه می شود. به همین خاطر شناسایی عوامل موثر در بازاریابی محصولات جدید از اهمیت بسزایی برخورداراست. یکی از این موارد افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسرها هستند. روش این تحقیق توصیفی کاربردی است. روش نمونهگیری با استفاده از روش خوشهای میباشد. همچنین حجم نمونه این تحقیق با استفاده از جدول مورگان 384 نفر از فلوئنسرهای فعال در حوزه تبلیغات است. روش گردآوری دادهها در مرحله اول به صورت کتابخانهای و در مرحله دوم به صورت میدانی میباشد. همچنین ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است. روش تجزیه و تحلیل به وسیله نرمافزار spss و smart-pls میباشد. ضریب مسیر متغیرهای تحقیق بالاتر از 96/1 بدست آمد بنابراین مورد تایید است. نتایج تحقیقات نشان داد که اعتبار اینفلوئنسرها کمک بسیار زیادی به افزایش آگاهی مردم از برند و شناخته تر شدن آن خواهد کرد و در مورد کالا های تند مصرف فاصله کمی بین آگاهی از برند و قصد خرید از برند وجود دارد چرا که تفاوت زیادی بین برند های مختلف از نظر کیفیت در کالا های تند مصرف وجود ندارد و مصرف کننده معمولا در هنگام خرید، برندی را انتخاب خواهد کرد که از قبل درمورد آن آگاهی یافته است.
- دفعات مشاهده مقاله: 445
- دفعات دانلود مقاله کامل : 356