تاثیر رسانه ها در توسعه فرهنگ ورزش حرفه ای و همگانی

  • پیمان امیدی کوریجانی 1
  • 1 کارشناسی مدیریت عملیات امداد و نجات، دانشجوی ارشد مدیریت ورزشی گرایش بازاریابی و ارتباطات ورزشی، دانشگاه پیام نور مرکز رشت
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 23 (1401) , صفحه 970-980
چاپ شده: 1401-12-25

چکیده

فرهنگ حاكم بر مردم، متأثر از عوامل مختلف اجتماعی است که این عوامل، باورها، نگرشها و عملکردها را تحت تأثیر قرار میدهند. دراین بین رسانه های گروهی یکی از ابزارهای اساسی برای بررسی مسائل اجتماعی، اطلاع رسانی، آموزشی و عامل بسیار مؤثری در شکل گیری ارزشهای اجتماعی به شمار می آیند. به نظر میرسد رسانه ها به عنوان ركن چهارم دموكراسی، میتوانند نقش مهمی در روشنگری مردم به ویژه نوجوانان و جوانان داشته باشند و در صورت عملکرد صحیح، مانع سوگیری آنها به سوی تفریحات ناسالم شوند. یکی از پدیده های اجتماعی كه در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته و آحاد مردم را تحت تأثیر قرار داده، تربیت بدنی و ورزش است رسانه های گروهی عامل بسیار مؤثری در شکل گیری ارزشهای اجتماعی به شمار میروند كه در بخش ورزشی، محتوای برنامه ها و مطالب درج شده در آن میتواند تأثیر بسزایی در پیشرفت و بهبود وضعیت كشور داشته باشد. در مؤلفه ورزش همگانی و تفریحی، مهمترین اهداف بالا رفتن میزان مشاركت مردم در ورزش و كاهش هزینه درمان در كشور است. در ورزش قهرمانی، مهمترین اهداف، افزایش جمعیت ورزشکار، بهبود كمیت و كیفیت مدال، گسترش رشته های ورودی به المپیک و ارتقاء جایگاه تیم های ملی ایران است. در ورزش حرفه ایی نیز مهمترین اهداف، افزایش سهم اقتصاد، تعداد رشته ها، باشگاها و ورزشکاران. مدیران اجرائی در حوزه ورزش و رسانه، در كاربرد رسانه برای توسعه ورزش به شناخت ورزش و رسانه نیاز دارند.

کلمات کلیدی: رسانه، فرهنگ، ورزش حرفه ای، ورزش همگانی

ارجاع به مقاله
امیدی کوریجانی پ. (1401). تاثیر رسانه ها در توسعه فرهنگ ورزش حرفه ای و همگانی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(23), 970-980. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1762

  • دفعات مشاهده مقاله: 538
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 471