ارزیابی تجربه خرید آنلاین مبتنی بر ویژگی های رفتاری مشتریان محصولات هنری

  • حمید علیزاده 1
  • غزاله خلیلی عصر 2
  • 1 دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 23 (1401) , صفحه 1109-1123
چاپ شده: 1401-10-15

چکیده

پژوهش حاضر با هدف ارزیابی تجربه خرید آنلاین مبتنی بر ویژگی های رفتاری مشتریان محصولات هنری انجام شده است. روش تحقيق مورد استفاده از نوع توصيفي و پیمایشی مي باشد. جامعة آماري در پژوهش حاضر مشتریان فروشگاههای آنلاین محصولات هنری بوده است. روش نمونه گيري پژوهش غیر تصادفی از نوع در دسترس یا قضاوتی مي‌باشد. نمونه نهایی 384 نفر تعیین گردید که درنهایت 250 پرسشنامه مورد تحلیل نهایی واقع گردید. داده هاي تحقيق با روش كتابخانه اي و ميداني گردآوري شده است. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. داده های پژوهش به کمک نرم افزار SMARTPLS و با استفاده از آزمونهاي آماري، توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. بر اساس تجزيه و تحليل انجام شده، فاکتورهای موثر بر تجربه خرید آنلاین مبتنی بر ویژگی های رفتاری مشتریان شامل ویژگیهای فردی، ویژگیهای موقعیتی، ویژگیهای انگیزشی و ویژگیهای محصول می باشد که درنهایت نتايج حاصله نشان دهنده تاثير همه ویژگی های رفتاری مشتریان در توسعه تجربه خرید آنلاین مشتریان فروشگاههای محصولات هنری بوده است.

کلمات کلیدی: تجربه خرید آنلاین، ویژگی های رفتاری، محصولات هنری

ارجاع به مقاله
علیزاده ح., & خلیلی عصر غ. (1401). ارزیابی تجربه خرید آنلاین مبتنی بر ویژگی های رفتاری مشتریان محصولات هنری. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(23), 1109-1123. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1763

  • دفعات مشاهده مقاله: 445
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 402