رابطه روش مدیریت تضاد و فرسودگی شغلی کارمندان با در نظر گرفتن عوامل نگرانی

  • حمید موسی پور 1
  • نرگس خوشنام 2
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت تحول
  • 2 کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 23 (1401) , صفحه 1137-1148
چاپ شده: 1401-12-25

چکیده

فرسودگی شغلی می تواند برای دستگاه های اجرایی هزینه های زیادی ایجاد نماید. عوامل نگرانی کارمندی بر فرسودگی شغلی و شیوه مدیریت اثرگذار است. شیوه های مدیریتی باید فرسودگی شغلی را کاهش دهند. هدف از این پژوهش بررسی رابطه روش مدیریت تضاد و  فرسودگی شغلی کارمندان با در نظر گرفتن عوامل نگرانی در دستگاه های اجرایی ایران است. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی- پیمایشی است که در سال 1401 در دستگاه های اجرایی انجام شد. برای انجام تحقیق 190 پرسشنامه تجزیه و تحلیل شد. در این تحقیق 6 فرضیه تنظیم شد. برای بررسی فرضیه های تحقیق از پرسشنامه طیف 5 گزینه ای لیکرت استاندارد استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین روش مدیریت تضاد و  فرسودگی شغلی کارمندان با در نظر گرفتن عوامل نگرانی در دستگاه های اجرایی ایران رابطه معناداری وجود دارد. مدیران باید نگرانی کارمندان را با مدیریت صحیح کاهش دهند.

کلمات کلیدی: دستگاه های اجرایی، عوامل نگرانی شغلی، روش مدیریت تضاد، فرسودگی شغلی

ارجاع به مقاله
موسی پور ح., & خوشنام ن. (1401). رابطه روش مدیریت تضاد و فرسودگی شغلی کارمندان با در نظر گرفتن عوامل نگرانی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(23), 1137-1148. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1765

  • دفعات مشاهده مقاله: 352
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 458