شناسایی و رتبه بندی عوامل مدیریت هزینه بر اساس کیفیت ارائه خدمات با استفاده از مدل ترکیبی سلسله مراتبی و ویکور فازی (مطالعه موردی: شرکت تولید مواد غذایی گلدیس دشت فارس)

  • فروغ رزمجویی 1
  • علیرضا انوری 2
  • 1 دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت مالی
  • 2 استادیار دانشگاه ازاد اسلامی واحد گچساران، گچساران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 23 (1401) , صفحه 1325-1343
چاپ شده: 1401-12-25

چکیده

هدف از انجام این پژوهش، شناسایی و رتبه ­بندی عوامل مدیریت هزینه بر اساس کیفیت ارائه خدمات بوده است.جامعه اماری، شرکت تولید مواد غذایی گلدیس دشت فارس و روش اماری توصیفی – تحلیلی بوده که  از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی گروهی و روش ویکور فازی اشتفاده شده است. برای سنجش مدیریت هزینه از شاخص­های "ارزش بازار شرکت، سودآوری، فعالیت، بازده سرمایه، مبتنی بر ارزش آفرینی" استفاده شد. هم­چنین کیفیت خدمات بر اساس 7 مولفه قابلیت اطمینان به خدمات، اختصاصی بودن خدمات، ارایه خدمات به صورت حرفه­ای، سرعت ارایه خدمات، تسهیلات خدمات، وضعیت ظاهر و طرز رفتار کارکنان و میزان ابراز علاقه کارکنان شرکت گلدیس دشت فارس مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس آن، گزینه­ها رتبه­ بندی شدند. نتایج نشان داد؛ گزینه های بازده سرمایه، و سودآوری مشترکا به عنوان گزینه های برتر انتخاب شدند. عوامل مبتنی بر ارزش آفرینی ، بازده سرمایه و فعالیت، به ترتیب رتبه های دو تا چهار را کسب کردند.

کلمات کلیدی: مدیریت هزینه،کیفیت خدمات، مدل ترکیبی سلسله مراتبی، ویکور فازی

ارجاع به مقاله
رزمجویی ف., & انوری ع. (1401). شناسایی و رتبه بندی عوامل مدیریت هزینه بر اساس کیفیت ارائه خدمات با استفاده از مدل ترکیبی سلسله مراتبی و ویکور فازی (مطالعه موردی: شرکت تولید مواد غذایی گلدیس دشت فارس). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(23), 1325-1343. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1791

  • دفعات مشاهده مقاله: 318
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 399