عوامل موفقیت زنان در سازمانها با رویکرد عدالت اجتماعی (تحلیل محتوای متنی)

  • زهرا محمدپور 1
  • سید شاهین عامری 2
  • مهیار دیوسالار 3
  • 1 دکترای تخصصی مدیریت دولتی، گرایش رفتار سازمانی، مدرس موسسه غیرانتفاعی علامه حلی (ره)، چالوس، ایران
  • 2 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، موسسه غیرانتفاعی علامه حلی (ره)، چالوس، ایران
  • 3 کارمند حوزه نظارت گمرکات استان مازندران، اداره کل گمرک نوشهر، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 23 (1401) , صفحه 1362-1374
چاپ شده: 1401-12-25

چکیده

هدف: این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موفقیت زنان با رویکرد عدالت اجتماعی بر اساس تحلیل محتوای متنی مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف در حيطه تحقيقات كاربردي مي­باشد و با توجه به اينكه در اين پژوهش از روش­هاي مطالعه كتابخانه­اي استفاده شد، مي‌توان بيان كرد كه بر اساس ماهيت، يک پژوهش توصيفي-پيمايشي است و از نوع روش نیز کیفی است. بر همین اساس با بکارگیری روش تحلیل محتوای متنی، عوامل مرتبط موفقیت زنان شناسایی و در نهایت بر اساس ابعاد عدالت اجتماعی نام گذاری شدند. نتیجه گیری: باتوجه به نتایج کسب شده از طرح پژوهشی پیش رو؛ می بایست به عوامل شناسایی شده در جهت موفقیت زنان توجه بیشتری نمود و زمینه را برای پیشرفت روز افزون کسب و کارهای ایجاد شده به دست زنان با رویکرد عدالت اجتماعی مهیا نمود.

کلمات کلیدی: موفقیت زنان، سازمان، عدالت اجتماعی

ارجاع به مقاله
محمدپور ز., عامری س. ش., & دیوسالار م. (1401). عوامل موفقیت زنان در سازمانها با رویکرد عدالت اجتماعی (تحلیل محتوای متنی). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(23), 1362-1374. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1793

  • دفعات مشاهده مقاله: 419
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 319