تأثیر نقش میانجیگری شهرت شرکت بر رابطه مابین افشای مسئولیتپذیری اجتماعی و عملکرد شرکت
- 1 عضو هیئت علمی گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
- 2 کارشناس ارشد حسابداری، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
چاپ شده: 1402-03-24
چکیده
هدف از انجام این پژوهش تأثیر نقش میانجیگری شهرت شرکت بر رابطه مابین افشای مسئولیتپذیری اجتماعی و عملکرد شرکت میباشد. نمونه آماری این تحقیق شامل 163 شرکت با توجه به محدودیتهای مدنظر بود که طی بازه دهساله بین سالهای 1390 الی 1399 موردبررسی قرار گرفتند. براي آزمون فرضیهها نيز از مدل رگرسيون خطي چندگانه استفادهشده است. نتايج حاصل از پژوهش بیانگر آن است که افشای مسئولیت پذیری اجتماعی بر عملکرد شرکت تأثیر مثبت و معناداری ندارد. افشای مسئولیتپذیری اجتماعی بر شهرت شرکت تأثیر مثبت و معناداری ندارد. شهرت شرکت بر عملکرد شرکت تأثیر مثبت و معناداری ندارد. شهرت شرکت بر رابطه بین افشای مسئولیتپذیری اجتماعی و عملکرد شرکت تأثیر ندارد.
کلمات کلیدی:
شهرت شرکت، افشا مسئولیت اجتماعی، عملکرد شرکت.
ارجاع به مقاله
نظریان ر., & امیری هنزاء ف. (1402). تأثیر نقش میانجیگری شهرت شرکت بر رابطه مابین افشای مسئولیتپذیری اجتماعی و عملکرد شرکت. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(24), 1319-1336. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1897
- دفعات مشاهده مقاله: 379
- دفعات دانلود مقاله کامل : 413