تاثیر عدم اطمینان محیطی بر رابطه ترکیب موجودی مواد و کالا با سیاستهای اعتبار تجاری در شرکتها

  • فرزین رضایی 1
  • سمیه قمری 2
  • ساناز خوینی 3
  • 1 دانشیار، عضو هیات علمی گروه حسابداری، دانشکده مدیریت و حسابداری ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین
  • 2 کارشناس ارشد حسابداری، دانشکده مدیریت و حسابداری ،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد قزوین
  • 3 کارشناس ارشد حسابداری، دانشکده مدیریت و حسابداری ،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد قزوین
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 9 (1398) , صفحه 308-329
چاپ شده: 1398-05-04

چکیده

شرکتها همواره از طرف محیطشان تحت تاثیر عدم اطمینان های تحمیل شده قرار می گیرند. این عدم اطمینان ها، فعالیت های عملیاتی و گزارشگری آنها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. هدف این پژوهش بررسی تأثیر عدم اطمینان محیطی بر رابطه ترکیب موجودی مواد و کالا با سیاستهای اعتبار تجاری در شرکت¬های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می¬باشد.پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از بعد  روش شناسی از نوع تحقیق های توصیفی- همبستگی است. بدین منظور داده های مورد نیاز از 80 شرکت عضو در بورس اوراق بهادار تهران، در طی دوره زمانی 1387 تا  1396 جمع آوری گردیده است. روش آماری مورد استفاده جهت آزمون فرضیه ها با استفاده از داده های تابلویی، رگرسیون حداقل مربعات تعمیم یافته می باشد.

عدم اطمینان در بازار محصول و کار مدیریت رابطه ترکیب موجودی کالا با اعتبار تجاری اعطایی را تضعیف می کند با توجه به اینکه سیستم اطلاعاتی باز است یعنی هم از محیط تاثیر می پذیرد و هم بر محیط تاثیر می گذارد عدم اطمینان محیطی نقش اساسی در ترکیب موجودی شرکت ها دارد.

کلمات کلیدی: عدم اطمینان محیطی، ترکیب موجودی مواد و کالا، سیاست اعتبار تجاری

ارجاع به مقاله
رضایی ف., قمری س., & خوینی س. (1398). تاثیر عدم اطمینان محیطی بر رابطه ترکیب موجودی مواد و کالا با سیاستهای اعتبار تجاری در شرکتها. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(9), 308-329. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/193

  • دفعات مشاهده مقاله: 323
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 340