بررسی تاثیر نقش تجربه خرید آنلاین بر رضایت و قصد خرید آنلاین مشتریان شرکت دیجی کالا

  • رحیم هنرمند 1
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 9 (1398) , صفحه 89-103
چاپ شده: 1398-06-14

چکیده

امروز، ارتباطات موثر با مشتریان از طریق آنلاین یک جنبه مهم و حیاتی برای شرکت هاست و اکثر بنگاه ها از وب سایت ها به عنوان یک ابزار ارتباطی استفاده می نمایند. از طرفی، بررسی  تجربه خرید آنلاین و قصد خرید مصرف کنندگان در فضای آنلاین و همچنین پذیرش آن از دیدگاه مشتریان و اثرات متقابل این دو باعث میشود که تغییراتی در وجه بازار و شرکت ها به وجود آید که در نهایت باعث نگرش مطلوب مصرف کنندگان شده و به رشد و ماندگاری برند شرکت می انجامد محیط  پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نقش تجربه خرید آنلاین بر رضایت و قصد خرید آنلاین مشتریان شرکت دیجی کالا پرداخته است تحقيق حاضر شامل کلیه مشتریانی است که از خدمات دیجی کالا استفاده میکنند می باشد.حجم نمونه بااستفاده از فرمول كوكران 384 نفر تعيين گرديد و روش نمونه گيري پژوهش حاضر نمونه‌گيري  تصادفی ساده مي‌باشد. داده هاي تحقيق با روش كتابخانه اي و ميداني گردآوري شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پايايي پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای كرونباخ 899 .0و روايي ابزار با روش محتوايي و سازه مورد تأييد قرار گرفته اند. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار اس پی اس اس و SMARTPLS2.2 و با استفاده از آزمونهاي آماري، توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که تجریه خرید آنلاین تاثیر  خودکارآمدی،  انتظارات عملکرد ، اعتماد بر رضایت و رضایت را تعدیل میکند همچنین نتایج نشان میدهد تجریه خرید آنلاین بر رابطه بین  انتظار تلاش بر رضایت تاثیر معنادار نداشته است.

کلمات کلیدی: تجربه خرید آنلاین ،خودکارآمدی، انتظارات عملکرد ، اعتماد ، رضایت، قصد خرید آنلاین

ارجاع به مقاله
هنرمند ر. (1398). بررسی تاثیر نقش تجربه خرید آنلاین بر رضایت و قصد خرید آنلاین مشتریان شرکت دیجی کالا. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(9), 89-103. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/206

  • دفعات مشاهده مقاله: 750
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 431