بررسی تاثیر مشارکت در خلق ارزش بر مقبولیت برند با توجه به نقش میانجی گری توانمند سازی مشتریان و تعهد موثر

  • رضا سفیری 1
  • 1 دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران.
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 1-13
چاپ شده: 1402-07-03

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مشارکت در خلق ارزش بر مقبولیت برند با توجه به نقش میانجی گری توانمند سازی مشتریان و تعهد موثر انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش پژوهش توصیفی به روش پیمایشی مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل خریداران برند های موجود در مجموعه ایران مال تهران است که 450 نفر از این افراد به عنوان نمونه بر طبق قاعده کلاین (2011) انتخاب گردیدند. برای گردآوری داده از پرسشنامه موندو و همکاران (2022) با 30 سوال استفاده شد. روایی واگرا و همگرا ابزار فوق به تائید رسید. پایایی نیز به وسیله آزمون آلفای کرونباخ و آزمون پایایی ترکیبی مورد بررسی واقع شد. نرم افزار مورد استفاده Spss نسخه 26 و smart pls نسخه 3 بودند. در نهایت نتایج تجزیه و تحلیل داده ها در سطح اطمینان 95/0 و سطح خطای 05/0 نشان داد مشارکت در خلق ارزش بر مقبولیت برند با ضریب مسیر 433/0 تاثیرگذار است. همچنین توانمند سازی مشتری به عنوان میانجی جزئی بین مشارکت در خلق ارزش و مقبولیت برند عمل می نماید. در نهایت براساس تحلیل اثر میانجی مشخص شد تعهد موثر نمی تواند به عنوان میانجی بین مشارکت در خلق ارزش و مقبولیت برند ایفا نقش نماید.

کلمات کلیدی: مشارکت در خلق ارزش، مقبولیت برند، توانمند سازی مشتریان، تعهد موثر

ارجاع به مقاله
سفیری ر. (1402). بررسی تاثیر مشارکت در خلق ارزش بر مقبولیت برند با توجه به نقش میانجی گری توانمند سازی مشتریان و تعهد موثر. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 1-13. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2136

  • دفعات مشاهده مقاله: 350
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 331