بررسی احساسات سرمایه گذاران (خرد و نهادی) بر نوآوری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
- 1 دانشجوی حسابداری کارشناسی ارشد، واحد بین الملل کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، کیش، ایران
- 2 گروه مدیریت مالی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
- 3 گروه حسابداری، واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چاپ شده: 1402-07-05
چکیده
نقش سرمایهگذاران در حمایت از نوآوریها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران امروزه حائز اهمیت است. باتوجه به اهمیت این موضوع پژوهش حاضر به بررسی تأثیر احساسات سرمایه گذاران (خرد و نهادی) بر نوآوری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1396 الی 1400 پرداخته شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی بر اساس رگرسیون و مبتنی بر داده های پنل می باشد. جامعه آماري اين پژوهش را کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل داده اند که به روش حذف سیستماتیک 90 شرکت انتخاب شد. نتایج این پژوهش در خصوص فرضیه اول نشان میدهد که احساسات سرمایهگذاران خرد بر نوآوری شرکت تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تجزیه و تحلیل در خصوص فرضیه دوم نشان داد سرمایهگذاران نهادی بر نوآوری شرکت تأثیر مستقیم و معناداری دارد.
کلمات کلیدی:
سرمایهگذاران خرد، مالکان نهادی، نوآوری شرکت، دارایی مشهود
ارجاع به مقاله
منتظری نجف آبادی ر., مرادی شهدادی خ., & حاجیها ز. (1402). بررسی احساسات سرمایه گذاران (خرد و نهادی) بر نوآوری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 136-150. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2152
- دفعات مشاهده مقاله: 341
- دفعات دانلود مقاله کامل : 263