رابطه علی بین جذابیت چهره های مشهور و کیفیت محتوا تولید شده در رسانه اجتماعی با تاکید بر نقش میانجی سرگرمی ایجاد شده
- 1 1دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ، قزوین ، ایران
- 2 1دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ، قزوین ، ایران https://orcid.org/0009-0000-3525-5589
چکیده
این پژوهش با هدف تعیین رابطه علی بین جذابیت چهره های مشهور و کیفیت محتوا تولید شده در رسانه اجتماعی با تاکید بر نقش میانجی سرگرمی ایجاد شده انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش پژوهش توصیفی به روش پیمایشی مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر طرفدران افراد مشهور در رسانه اجتماعی اینستاگرام بودند که 495 نفر به روش نمونه گیری تصادفی در دسترس انتخاب گردید. برای گردآوری داده از پرسشنامه استاندارد موجود در پژوهش بیزی (2023) استفاده شد. مجموع سوالات 33 سوال بود. برای براورد مدل پژوهش از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری در غالب نرم افزار اسمارت پی ال اس نسخه 3 و اس پی اس اس نسخه 26 استفاده شد. روایی واگرا و همگرا ابزارهای فوق به تائید رسید. پایایی نیز به وسیله آزمون آلفای کرونباخ و آزمون پایایی ترکیبی مورد آزمون واقع شد. در نهایت نتایج تجزیه و تحلیل داده ها در سطح اطمینان 95 درصد و سطح خطای 5 درصد نشان داد سرگرمی طرفداران سلبریتی ها در فضای اینستاگرام نقش میانجی کامل در ارتباط بین جذابیت سلبریتی و پردازش شناختی را بر عهده دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 152
- دفعات دانلود مقاله کامل : 169