بررسی تاثیر خیانت به برند بر پشیمانی پس از خرید با نقش مداخله گر مدت ارتباط با برند
- 1 دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی - گرایش بازاریابی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی بررسی تاثیر خیانت به برند بر پشیمانی پس از خرید با نقش مداخله گر مدت ارتباط با برند انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش پژوهش توصیفی به روش پیمایشی مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل استفاده کنندگان از اپلیکیشن دیجی کالا در شهر نظرآباد در بازه زمانی شش ماه دوم سال 1401 است که 240 نفر از این افراد به عنوان نمونه بر طبق قاعده کلاین (2011) انتخاب گردیدند. برای گردآوری داده از پرسشنامه استاندارد موجود در پژوهش شامنی و همکاران (2022) با 16 سوال استفاده شد. روایی واگرا و همگرا ابزار فوق به تائید رسید. پایایی نیز به وسیله آزمون آلفای کرونباخ و آزمون پایایی ترکیبی مورد بررسی واقع شد. نرم افزار مورد استفاده Spss نسخه 26 و smart pls نسخه 3 بودند. در نهایت نتایج تجزیه و تحلیل داده ها در سطح اطمینان 95/0 و سطح خطای 05/0 نشان داد خیانت به برند بر پشیمانی پس از خرید با ضریب مسیر 362/0 و معناداری 668/4 در در سطح اطمینان 95 درصد و سطح خطای 05/0 تاثیرگذار است. همچنین متغیر مدت ارتباط با برند نمی تواند به عنوان تعدیل کننده بین خیانت به برند و پشیمانی پس از خرید واقع گردد.
- دفعات مشاهده مقاله: 134
- دفعات دانلود مقاله کامل : 198