چگونه استارتاپ ها منابع خارجی را در اکوسیستم های نوآوری مدیریت می کنند؟ چشم انداز منابع در چرخه عمر استارتاپها
- 1 دانشجوی رشنه مهندسی مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، نجف آباد، ایران
- 2 دانشجوی رشنه مهندسی مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، نجف آباد، ایران
- 3 دانشجوی رشنه مهندسی مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، دهاقان، ایران
چکیده
نوآوری به منابع زیادی نیاز دارد که یافتن آنها در یک شرکت سخت است، به ویژه برای استارتاپهایی که سرمایهگذاریهای جوان محدودیت منابع دارند. برای غلبه بر چنین تعهداتی در طول چرخه عمر خود، استارتاپها برای بهرهمندی از منابع خود به بازیگران اکوسیستم نوآوری متکی هستند؛ بنابراین، ما یک دیدگاه مدیریت منابع را برای تجزیه و تحلیل چگونگی ساختار، دستهبندی و استفاده از منابع بازیگران اکوسیستم نوآوری استارتآپها در طول مراحل ایجاد، توسعه و بازار استارتآپها اتخاذ میکنیم. برای این منظور، ما ده مورد از استارتآپهای تولیدی را مطالعه میکنیم و با بازیگران اکوسیستم نوآوری مصاحبه میکنیم. یافتههای ما نشان میدهد که در طول ایجاد، تعامل با بازیگران غیربازارگرا غالب است و استارتآپها بر ترکیب نوآوری و منابع اجتماعی تمرکز میکنند. در حالی که در مرحله توسعه است، تعاملات شامل یکپارچگی متوازن بازیگران بازار و غیربازار است و استارتآپها بر ترکیب منابع نوآوری، اجتماعی و سازمانی تمرکز میکنند. در نهایت، تعامل با بازیگران بازارمحور در فاز بازار غالب است و استارتآپها هنوز هم نوآوری و منابع اجتماعی را در کنار هم قرار میدهند، اما ماهیت متفاوتی دارند. یافتههای ما نشان میدهد که چگونه نیازهای در حال تغییر استارتآپها در طول چرخه عمرشان بر تعاملات در اکوسیستم نوآوری استارتآپها تأثیر میگذارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 141
- دفعات دانلود مقاله کامل : 136