تاثیر فناوری سلف سرویس بر اعتماد مشتریان و قصد خرید آنلاین مشتریان اپلیکیشن های موبایلی (مورد مطالعه: پی پاد)
- 1 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول، دانشگاه علامه طباطبایی تهران،، دانشکده مدیریت و حسابداری، تهران، ایران
- 2 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بین الملل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
- 3 دانشجوی دکتری مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی گرایش خط مشی و تصمیم گیری در امور فرهنگ، دانشگاه بین المللی آزاد کیش، تهران، ایران
چکیده
هدف تحقیق حاضر، تاثیر فناوری سلف سرویس بر اعتماد مشتریان و قصد خرید آنلاین مشتریان اپلیکیشن های موبایلی در بین مشتریان اپلیکیشن پی پاد که متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد است که بعد از مطالعات ادبیات تحقیق از مدل محقق ساخته شده استفاده شده است. برای بررسی تحقیق نمونهای شامل 385 نفر به صورت غیرتصادفی در دسترس از بین دنبال کنندگان کانال تلگرامی و صفحات در اینستاگرام انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده پرسشنامه استاندارد با 22 سوال که روایی و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ تایید و بین جامعه آماری توزیع شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام گرفت. در سطح آمار توصیفی از شاخصهایی چون فراوانی و درصد فراوانی؛ در سطح آمار استنباطی از روش های همبستگی، مدل معادلات ساختاری انجام شده است؛ که برای این منظور از نرم افزارهای spss و لیزرل استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل حکایت از تاثیر مثبت و معنی دار فناوری سلف سوریس بر اعتماد مشتریان از خرید اپلیکیشن و گرایش آنها برای خرید آنلاین در بین مشتریان اپلیکیشن پی پاد دارد(05/0>p).
- دفعات مشاهده مقاله: 165
- دفعات دانلود مقاله کامل : 218