تاثیر فناوری سلف سرویس بر اعتماد مشتریان و قصد خرید آنلاین مشتریان اپلیکیشن های موبایلی (مورد مطالعه: پی پاد)

  • حسن غریبی 1
  • صدیقه پرچمی 2
  • ثمین حاجی فتحعلی 3
  • 1 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول، دانشگاه علامه طباطبایی تهران،، دانشکده مدیریت و حسابداری، تهران، ایران
  • 2 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بین الملل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
  • 3 دانشجوی دکتری مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی گرایش خط مشی و تصمیم گیری در امور فرهنگ، دانشگاه بین المللی آزاد کیش، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 1095-1119
چاپ شده: 1402-09-30

چکیده

هدف تحقیق حاضر، تاثیر فناوری سلف سرویس بر اعتماد مشتریان و قصد خرید آنلاین مشتریان اپلیکیشن های موبایلی در بین مشتریان اپلیکیشن پی پاد که متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد است که بعد از مطالعات ادبیات تحقیق از مدل محقق ساخته شده استفاده شده است. برای بررسی تحقیق نمونه­ای شامل 385  نفر  به  صورت غیرتصادفی در دسترس از بین دنبال کنندگان کانال تلگرامی و صفحات در اینستاگرام انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده پرسش‏نامه استاندارد با 22 سوال که روایی و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ تایید و بین جامعه آماری توزیع شد. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام گرفت. در سطح آمار توصیفی از شاخص­هایی چون فراوانی و درصد فراوانی؛ در سطح آمار استنباطی از روش های همبستگی، مدل معادلات ساختاری انجام شده است؛ که برای این منظور از نرم افزارهای spss و لیزرل استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل حکایت از تاثیر مثبت و معنی دار فناوری سلف سوریس بر اعتماد مشتریان از خرید اپلیکیشن و گرایش آنها برای خرید آنلاین در بین مشتریان اپلیکیشن پی پاد دارد(05/0>p).

کلمات کلیدی: فناوری سلف سرویس، اعتماد مشتریان، قصد خرید آنلاین

ارجاع به مقاله
غریبی ح., پرچمی ص., & حاجی فتحعلی ث. (1402). تاثیر فناوری سلف سرویس بر اعتماد مشتریان و قصد خرید آنلاین مشتریان اپلیکیشن های موبایلی (مورد مطالعه: پی پاد). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 1095-1119. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2218

  • دفعات مشاهده مقاله: 165
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 218