مطالعه ای بر رابطه هوش هیجانی و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

  • امین داوری 1
  • علی اصغر صحرانورد 2
  • 1 فوق لیسانس مشاوره خانواده، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
  • 2 کارشناسی آموزش ابتدایی، فرهنگیان بجنورد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 346-354
چاپ شده: 1402-09-16

چکیده

در گذشته آموزش مهارت های زندگی به کودکان برای ورود به زندگی اجتماعی توسط خانواده ها صورت می گرفت اما از زمانی که آموزش فرزندان به عهده نهادهای آموزشی قرار گرفت، نقش والدین هم در امور آموزشی کودکان کم رنگ تر شد. ولی امروزه با افزایش آگاهی ها، والدین می کوشند تا شرایط پیشرفت تحصیلی فرزندشان را خارج از محیط مدرسه نیز فراهم امروزه بهره گیری از آموزش های مدرسه و پیشرفت تحصیلی از اهمیت به سزایی برخوردار است و خانواده ها برای موفقیت درسی و علمی فرزندان شان بسیار تلاش و مبالغ هنگفتی به این منظور هزینه می کنند. برای پیشرفت تحصیلی صرف هزینه های هنگفت و امکانات آموزشی و سیستم های مدرن و ... کافی نیست بلکه زمینه ها و شرایط خاصی برای پیشرفت درسی و عزت نفس فرزندان لازم است محیط زندگی باید سرشار از آرامش، آسایش و امنیت باشد تا بچه ها احساس ناامنی و اضطراب نکنند و عوامل تأثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی فرزندانشان را جدی بگیرید عواملی مانند عزت نفس و هوش هیجانی.

کلمات کلیدی: هوش هیجانی، عزت نفس، پیشرفت تحصیلی

ارجاع به مقاله
داوری ا., & صحرانورد ع. ا. (1402). مطالعه ای بر رابطه هوش هیجانی و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 346-354. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2226

  • دفعات مشاهده مقاله: 270
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 441