بررسی رابطه خودپنداری و انگیزه شغلی معلمان با عملکرد مدیران در دوره ابتدایی شهرستان گمیشان در سال تحصیلی 1402-1401

  • عالیه نوری زاده مختوم 1
  • 1 کارشناس ارشد علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان، گرگان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 560-580
چاپ شده: 1402-09-23

چکیده

هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه خود پنداری و انگیزش شغلی با عملکرد مدیران مدارس ابتدایی شهرستان گمیشان در سال تحصیلی 1402-1401 بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی بوده و از نظر جمع آوری داده ها توصیفی و توصیفی همبستگی است. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه خودپنداره ساراسوت (1981)، پرسشنامه انگیزش شغلی هرزبرگ (1997) و پرسشنامه عملکرد مدیران آموزشی مدل یزدانی و همکاران (1388) استفاده شد. جامعه پژوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهرستان گمیشان در سال تحصیلی 1402-1401 است که تعداد آنها 415 نفر بود. حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد که برابر 200 نفر تعیین گردید. همچنین شیوه نمونه گیری نیز بصورت طبقه ای ای انجام گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS25 انجام گردید و در نهایت آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد که بین خودپنداری و انگیزه شغلی با عملکرد مدیران در مدارس ابتدایی رابطه معنادار وجود دارد.

کلمات کلیدی: خود پنداری، انگیزش شغلی، عملکرد مدیران، مدارس ابتدایی، شهرستان گمیشان

ارجاع به مقاله
نوری زاده مختوم ع. (1402). بررسی رابطه خودپنداری و انگیزه شغلی معلمان با عملکرد مدیران در دوره ابتدایی شهرستان گمیشان در سال تحصیلی 1402-1401. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 560-580. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2250

  • دفعات مشاهده مقاله: 328
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 359