بررسی رابطه سبک رهبری تحول گرا معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی مدارس ناحیه 1 شهرستان گرگان

  • محدثه شیخ ویسی فاطمی 1
  • فرشته گرزین 2
  • 1 کارشناس آموزش و پرورش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان
  • 2 کارشناس آموزش و پرورش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 632-641
چاپ شده: 1402-09-25

چکیده

هدف از پژوهش حاضر "بررسی رابطه سبک رهبری تحول گرا معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی مدارس ناحیه 1 شهرستان  گرگان" می باشد. به این منظور با استفاده از پرسشنامه استاندارد سبک رهبری تحول گرا طبق مدل باس و آویلیو (2000) فرضیات تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران، معلمان و دانش آموزان دختر مدارس مقطع ابتدایی مدارس ناحیه 1 شهرستان گرگان بود. با استفاده از آزمون همبستگی تلاش گردید تا صحت فرضیه­ها مورد آزمون قرار گیرند. نتایج فرضیه تحقیق نشان داد رهبری تحول گرا  مدیران با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر رتباط معنادار وجود دارد.نتایج فرضیه های فرعی نیز نشان داد که بین اکثر مولفه­های سبک رهبری تحول گرا با پیشرفت تحصیلی  دانش آموزان ارتباط معنادار وجود دارد.

کلمات کلیدی: سبک رهبری تحول گرا، پیشرفت تحصیلی، مدارس ابتدایی، ناحیه 1، شهرستان گرگان

ارجاع به مقاله
شیخ ویسی فاطمی م., & گرزین ف. (1402). بررسی رابطه سبک رهبری تحول گرا معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی مدارس ناحیه 1 شهرستان گرگان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 632-641. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2260

  • دفعات مشاهده مقاله: 380
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 235